Az autópálya ára
Az építőipari termelés volumene 2006-ban 1,6 százalékkal csökkent - mindenekelőtt az üzleti beruházások és a...
Az építőipari termelés volumene 2006-ban 1,6 százalékkal csökkent - mindenekelőtt az üzleti beruházások és a lakásépítés visszaesése miatt. Ennek ellenére a top 500-ban szereplő építőipari cégek közül többen - főleg az autópálya-építésben érdekeltek - látványosan növelni tudták árbevételüket: a listán szereplő 26 cégből nyolc több mint 40 százalékkal. Bár az útépítés és -felújítás - választási év lévén - 2006-ban is bővült, ennek dinamikája jóval elmaradt a 2005. évi mögött. Így e látványos árbevétel-növekedés feltehetőleg részben annak köszönhető, hogy sok korábbi beruházás munkadíját is 2006-ban kasszírozták. A legnagyobb építőcég, a Strabag Építő Zrt. (39.) csak 15 százalékkal növelte bevételét, de az egyaránt körülbelül harminc hellyel előrelépő Betonút Szolgáltató és Építő Zrt. (64.) és Vegyépszer Zrt. (67.) több mint 60 százalékkal (a Vegyépszer egyébként 2002-ben, az akkori kormány preferált útépítőjeként, már az első húsz között is volt). Az útépítés dominanciáját jelzi, hogy az épületépítéssel foglalkozó legnagyobb cég, a KÉSZ Közép-európai Építő és Szerelő Kft. (172.) néhány hellyel hátrébb csúszott, s 7 százalékos árbevétel-növekedését is nagyrészt a szomszédos országokban működő leányvállalatai révén elért 50 százalékos exportbővülésének köszönheti.