BÍRSÁG INGYENREKLÁMÉRT
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa a fogyasztók megtévesztésére alkalmas reklámok miatt 10 millió forint...
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa a fogyasztók megtévesztésére alkalmas reklámok miatt 10 millió forint bírságot szabott ki a UPC Magyarország Kft.-re. A cég egyes hirdetményei - például az, hogy a "UPC-telefonnal ingyen hívják a nagyit" - a versenytanács szerint azt sugallták, hogy a kábelhálózaton a telefonálás teljesen ingyenes, holott havidíjat mindenképpen fizetni kell. A UPC csak percdíjat nem számít fel a hálózatán belüli hívásokért, illetve a hálózaton kívüli beszélgetésért az Itthon-csomag megrendelése esetén, csúcsidőn kívül. A GVH az utóbbi hónapokban szintén az ingyenszolgáltatásról szóló hirdetésekért marasztalt el telefonos cégeket: 150 millióra büntette a T-Comot, illetve 50 millióra a Tele2 Kft.-t. A UPC-nél enyhítő körülménynek számított a kábeles telefonszolgáltatás újszerűsége, versenyt javító szerepe, továbbá hogy csak a reklámok egy része - óriásplakátok, járműreklámok - volt kifogásolható.