2005. november. 23. 00:00 Utolsó frissítés: 2005. november. 23. 16:54 Hét nap

A MALÉV A ONEWORLDBEN

Hivatalos meghívást kapott a Malév a Oneworld légiszövetségbe, amellyel már májusban aláírta a belépésről szóló...

Hivatalos meghívást kapott a Malév a Oneworld légiszövetségbe, amellyel már májusban aláírta a belépésről szóló szándéknyilatkozatot. Akkor ez nagy meglepetést keltett, mert az előző cégvezetés már tárgyalt egy másik szövetséggel, a SkyTeammel (a világon három nagy légiszövetség működik, a legnagyobb a Star Alliance, ám a Oneworld az egyetlen, amelynek tagjai együttesen nyereségesek voltak 2004-ben). A váltást a menedzsment azzal magyarázta, hogy a SkyTeamben a cseh konkurens CSA légitársaság lett volna a Malév partnere. Más források szerint a Malévról korábban hallani sem akaró Oneworld gondolta meg magát. A szövetségi csatlakozás jobb menetrendet, alacsonyabb jegyárakat és nagyobb jegyárkedvezményeket eredményezhet, növelheti a privatizáció előtt álló magyar légitársaság jövedelmezőségét (a Malév magánosításáról a Budapest Airport jelenleg folyó eladása után döntenek). A menedzsment szerint az árbevétel 2006-ban 4-6 milliárd forinttal emelkedhet, miáltal a Malév üzemi tevékenysége várhatóan nullszaldóssá válik. A csatlakozás 15 hónapon belül zárulhat le, mert a teljes jogú tagsághoz a Malévnak még össze kell kötnie számítógéprendszerét a szövetséghez tartozó légitársaságok - az American Airlines, a British Airways, a Quantas, az Iberia, a Cathay Pacific, az LAN, a Finnair és az Aer Lingus - rendszereivel.