2005. május. 21. 14:02 hvg.hu Utolsó frissítés: 2005. május. 21. 14:05 Golden Blog

Blogok az amerikai üzleti életben

Üzleti titkok kiszivárogtatása illetve megtévesztés, újdonságok alternatív terjesztési módja, a piaci ellenfelek megtévesztése, szellemi műhely, a corporate-közeg hétköznapjainak bemutatása - csak néhány a számos ok közül, ami miatt vállalati blogok jönnek létre.

Az amerikai eMarketer piackutató cég nem reprezentatív felmérése szerint a nagy amerikai vállalatok négy százaléka üzemeltet nyilvános blogot, s még ennél is kevesebben vannak, akik rendszeresen frissítik webnaplóikat. A kisebb cégeknél a blogírási hajlandóság a nagyvállalatokénál is alacsonyabb.
 
Az eMarketer elemzése az üzleti célú blogfelhasználásról értekezik, legyen szó akár céges marketing eszközről vagy egyszerű kommunikációs csatornáról, céges reklámfelületről vagy médiavállalatok új publikációs felületéről. „A blogolás robbanásszerűen terjedő jelenség, mely megjelenik a vállalatok életében is” - vélekedik Ezra Palmer, az eMarketer kiadója, a riport szerzője. „Ennek ellenére a gazdasági és pénzügyi jelentősége ezidáig minimális” – teszi hozzá.

Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.