Hatalmasat ugrott egy átlagos februári hétvégéhez képest a Valentin-nap környéki időszak forgalma a magyar turizmusban.
A Valentin-nap hétvégéje mintegy 243 ezer vendégéjszakát hozott a hazai szálláshelyeknek, amely nagyjából 20 százalékkal nagyobb forgalom volt az egy héttel korábbi hétvégéhez képest – közölte a Visit Hungary az MTI-vel.
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint a február 14. és 16. közötti időszakban nem csak többen utaztak, hanem bőkezűbben is költöttek. A szálláshely-szolgáltatók bevétele nagyjából 7,5 milliárd forint volt ebben a pár napban, 15 százalékkal több, mint az előző hét azonos időszakában. Közel 60 százalékban 25-54 és közöttiek voltak a vendégek, az 55-64-évesek 13 százalékban képviseltették magukat.
Az összes utazó 42 százaléka, a magyar turisták mindössze 13 százaléka ment Budapestre (nyilván sokkal kisebb a belföldiek aránya, hiszen amikor az ország ötöde budapesti, akkor ők inkább mennek valahova a városon kívülre). A vidéki szálláshelyek népszerűségi rangsorát a fürdővárosok vezetik: az első Hévíz, a második Zalakaros és a harmadik Hajdúszoboszló volt – írták. A külföldi vendégek kedvenc helye szintén Hévíz volt, a második viszont nem fürdővárosként Szeged, a harmadik pedig Bük.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
