A technológia fejlődésével együtt jár az online vásárlások és eladások számának növekedése. Az ilyen üzletek lebonyolításánál azonban fokozottan figyelni kell, ugyanis egyre többen válnak csalók áldozatává.
Miben más fogyasztóvédelmi szempontból az online vásárlás, mint az, mikor a boltban vesszük le a polcról a terméket? Mire érdemes figyelni egy online vásárlásnál és eladásnál, mik lehetnek a gyanús jelek? Miben különbözik a vállalkozástól és fogyasztótól való vásárlás?
Ezekre a kérdésekre is keressük a választ a Kasszakulcs e heti adásában. Gyükeri Mercédesz és Sztojcsev Iván vendége ezúttal Baranovszky György, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének ügyvezető elnöke volt.
Váltsd velünk valóra – a műsort a Raiffeisen Bank támogatja.
Tartalom:
- 00:00 Intro
- 01:21 Fogyasztóvédelmi szempontól miben különbözik az online vásárlás a személyes, bolti vásárlástól?
- 03:15 Igaz-e, hogy elbuktuk a jogainkat, ha már kibontottuk a terméket?
- 05:00 Mire érdemes odafigyelni a kereskedők weboldalain, hogy elkerüljük a csalásokat?
- 07:12 Az online bankkártyás fizetési felületeken milyen jelekre érdemes odafigyelni?
- 11:45 Mi a helyzet akkor, ha két magánszemély között történik az adás-vétel?
- 13:21 Eladóként hogyan tudjuk elkerülni a csalókat?
- 15:45 Hogyan szűrjük ki a gyanús SMS-eket és e-maileket?
Kövesse és hallgassa meg a Kasszakulcs műsorait az alábbi platformok bármelyikén: Spotify, Apple Podcasts.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.