Leginkább okostelefonokra, tabletekre, okosórákra és egyéb műszaki cikkekre.
Akár 150-160 milliárd forintot is költhetnek a magyar vásárlók a Black Fridayhez kapcsolódóan – ez derül ki abból a kutatásból, amelyet a PwC készített a MediaMarkt megbízásából. A felmérés szerint a vásárlást tervezők átlagosan 195 ezer forintot szánnak a leárazott termékekre.
A legnépszerűbbek az okostelefonok, a tabletek és az okosórák, műszaki cikkekre átlagosan 90 ezer forintot költhetnek a vásárlók. Sokan vennének szórakoztató elektronikai termékeket is, elsősorban okostévét, ezekre a termékekre átlagosan 235 ezer forintot szánnak. A vevők 44 százaléka kizárólag online, 34 százaléka pedig az interneten és a boltokban is keresi az akciókat, csak az üzletekre viszont mindössze 8 százalék figyel.
A vásárlók többsége, 63 százaléka az akciók termékeket keresi, de nem feltétlenül Black Friday napján, népszerűek a hosszabb, akár egész hónapos akciók is. Kifejezetten az akciókról elhíresült pénteken mindössze tízből egy vevő tervez vásárolni. Emögött többek között az áll, hogy a vásárlók egyre tudatosabbak, többnyire olyasmi vásárolnak, amit már amúgy is beszereztek volna, vagy épp a karácsonyi ajándékokról gondoskodnak előre. Sokan az elmúlt évek gazdasági kihívásai miatt kerülik a nem előre eltervezett vásárlásokat, a többséget, a válaszadók 53 százalékát pedig egész egyszerűen nem érdekli a Black Friday.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.