Gazdaság hvg.hu 2024. augusztus. 07. 14:37

Három törölt, vagy késett járat utasai már elkezdték visszakapni a pénzüket

Akcióban a fogyasztóvédelem, célkeresztben a légitársaságok.

Összesen 15 repülőjárattal kapcsolatban indított fogyasztóvédelmi hatósági ellenőrzést az utóbbi hónapokban tapasztalható jókora késések, valamint járattörlések miatt. A kormányhivatal szerdai közleményében azt írta, hogy a légitársaságok, egy kivételével együttműködtek. Azt a légitársaságot nem nevezték meg, amely nem volt hajlandó együttműködni velük, azt azonban hozzátették, hogy rájuk eljárási bírságot szabtak ki.

A kormányhivatal szerint három esetben a légitársaságok elismerték, hogy kártalanítaniuk kell az utasokat, akiknek visszajelzései alapján folyamatosan kapják a pénzüket. Két járattal kapcsolatban még adatszolgálatatást várnak, három járat esetében azonban a légitársaságok a késéseket és a törlést a légi irányításra fogták, vagyis rendkívüli körülményekre hivatkozta. Ezekkel kapcsolatban a kormányhivatal kikérte a légügyi hatóság szakmai állásfoglalását, hogy valóban rendkívülinek tekinthető körülmény okozta-e a jelentős késést vagy a járattörlést.

A kormányhivatal azt írta, hogy azokban az egyedi esetekben, ahol a kormányhivatal nem rendelkezik joghatósággal, a külföldi hatóságoknak megküldi az érintett ügyeket.

A kormány még júliusban jelentette be, hogy nekiszaladnak a törlések és rendkívüli késések miatt a légitársaságoknak. A késések valódi okairól ebben a cikkünkben írtunk bővebben.

zöldhasú
Hirdetés