Akcióban a fogyasztóvédelem, célkeresztben a légitársaságok.
Összesen 15 repülőjárattal kapcsolatban indított fogyasztóvédelmi hatósági ellenőrzést az utóbbi hónapokban tapasztalható jókora késések, valamint járattörlések miatt. A kormányhivatal szerdai közleményében azt írta, hogy a légitársaságok, egy kivételével együttműködtek. Azt a légitársaságot nem nevezték meg, amely nem volt hajlandó együttműködni velük, azt azonban hozzátették, hogy rájuk eljárási bírságot szabtak ki.
A kormányhivatal szerint három esetben a légitársaságok elismerték, hogy kártalanítaniuk kell az utasokat, akiknek visszajelzései alapján folyamatosan kapják a pénzüket. Két járattal kapcsolatban még adatszolgálatatást várnak, három járat esetében azonban a légitársaságok a késéseket és a törlést a légi irányításra fogták, vagyis rendkívüli körülményekre hivatkozta. Ezekkel kapcsolatban a kormányhivatal kikérte a légügyi hatóság szakmai állásfoglalását, hogy valóban rendkívülinek tekinthető körülmény okozta-e a jelentős késést vagy a járattörlést.
A kormányhivatal azt írta, hogy azokban az egyedi esetekben, ahol a kormányhivatal nem rendelkezik joghatósággal, a külföldi hatóságoknak megküldi az érintett ügyeket.
A kormány még júliusban jelentette be, hogy nekiszaladnak a törlések és rendkívüli késések miatt a légitársaságoknak. A késések valódi okairól ebben a cikkünkben írtunk bővebben.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.