Gazdaság hvg.hu 2024. augusztus. 06. 20:13

A Mátészalkaleaks kiszámolta: több mint 3 napot késtek a vonatok a Mátészalka-Debrecen vonalon csak júliusban

A kormány szerint a késések vis major kategóriába tartoznak, amit a hőség okozott.

Mátészalkáról Debrecenbe megy a legforgalmasabb vasútvonal, a 78 kilométeres táv azonban a MÁV számára 1 óra 42 perc vonatutat jelent.

A lassúságnál csak a késések száma fest rosszabbul: júliusban ez rekordmagas, 4529 perc volt. Azaz több mint 3 napnyi késést számolt júliusban a Mátészalka-Debrecen közti vasútvonalon a Mátészalkaleaks civil szervezet – számolt be az RTL Híradója.

A Mátészalkaleaks szerint a korábbi csúcs tavaly decemberben volt, akkor 2985 perc késés jött össze egy hónap alatt. A szervezet attól tart, hogy a helyzet csak rosszabb lesz, amit szerintük csak teljes felújítással lehet megoldani, ezért korszerűsítést sürgetnek, köztük a pályaszakasz villamosítását. Ezt már évek óta kérik.

A Mátészalkaleaks a vonalon a vonatok lassúságát úgy szemléltette, hogy egy csigajelmezbe öltözött tagjuk lesprintelte az egyik szerelvényt, egy másik alkalommal pedig a hosszú vonatútra túlélő csomagokat osztottak. Illetve egy szabolcsi sültestálra is meginvitálták a kormány képviselőjét, azzal a kikötéssel, hogy vonattal jöjjön.

Eközben Mátészalkáról Debrecenbe csak napi egy olyan busz indul, amely átszállás nélküli.

A kormány sokat foglalkozott az elmúlt hetekben utaspanaszokkal és késésekkel, csakhogy nem a vonattal, hanem a repülővel közlekedőkével. Fogyasztóvédelmi eljárások indultak légitársaságokkal szemben. Hogy várható-e hasonló szigor a késések miatt a MÁV-val, az a két héttel ezelőtti kormányinfón is szóba került.

Gulyás Gergely akkor azt mondta, hogy ezek az ügyek vis major kategóriába tartoznak, amit a hőség okozott.

A MÁV szerint megtévesztő csak a késések számát nézni, azt írták, főként a hőség okozott meghibásodásokat. A Lázár János vezette Közlekedési Minisztériumtól az RTL Híradója nem kapott választ.

62 perc helyett négy óra lesz átjutni Mátészalkáról a határ román oldalára az új vasúti menetrenddel

A lassú pálya és néha a rosszul összerakott menetrend miatt egyre kevesebben választják vidéki kisvárosokban a vonatot, aztán a kihasználatlanságra hivatkozva jöhet a vonal bezárása vagy leépítése – erre mutattak be példákat Mátészalkáról.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.