Gazdaság hvg.hu 2024. június. 07. 12:41

Figyelmeztet az OTP: Limitemeléssel és mobilbankos regisztrációval próbálkoznak a csalók

A pénzintézet szerint gyanús lehet, ha egy ismeretlen telefonáló kér minket arra, hogy változtassunk az átutalási limiten.

Az adathalászok a limit beállítással kapcsolatban keresik meg az ügyfeleket, és próbálják rávenni őket a limit megemelésére, illetve a számlájukon található összeg elutalására, figyelmeztet az OTP Bank.

Az OTP Bank 2024. május 08-tól automatikusan 1 millió forintos napi limitet állított be az OTP internet- és mobilbankból indított átutalásokra az ügyfelek védelmében, és beállított limitet bankfiókban személyesen eljárva, vagy a mobilbanki alkalmazásban lehet megváltoztatni, Vagyis ha ismeretlen telefonáló arra kér, változtassuk meg az átutalási limitet, és utaljuk a pénzüket biztonságos számlára, akkor érdemes hívást megszakítani és értesíteni a bankunkat.

Hozzátették, a csalók egy másik módszerrel is próbálkoznak, megpróbálják rávenni az ügyfeleket telefonon, sms-ben vagy e-mailen, hogy új eszközt regisztráljanak mobilbanki alkalmazásukhoz.

“Kérjük az ügyfeleket, hogy kiemelt figyelmet fordítsanak arra, hogy milyen eszközök regisztrálását engedélyezik a mobilbanki alkalmazáshoz. Ha új eszköz regisztrálásáról kapnak sms üzenetet, és nem ők szeretnék új eszközről használni a banki szolgáltatásokat, úgy töröljék az üzenetet, és ne adják meg a kapott kódot semmilyen felületen” – írják.

Egyre több bankkártyaadatot és pénzt csalnak ki úgy, hogy a bank nem téríti meg a kárt

Elérte a tízmilliárd forintot az összeg, amelyet a magyaroktól kiberbűnözők kicsaltak egy év alatt. Volt olyan időszaka az évnek, amikor hat esetből ötben annyira egyértelmű volt az ügyfél hibája, hogy a bank nem utalta vissza a pénzt.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Nemes Nikolett 2025. február. 15. 19:30

„Tudom, hogy nagyon fáj, de tartson még ki egy kicsit”– a kórházba belépve a méltóságukat is leteszik a küszöbön

Az egészségügyben számtalan módon sérülhet a méltóság, egy-egy empátiát kifejező gesztus ugyanakkor csodát tesz. Hogyan lehetne humánusabbá tenni az ellátást? Miért nehéz az egészségügyben dolgozóknak túllátniuk azon, hogy a páciens nem elvégzendő feladatok halmaza, hanem ember? Hogyan lehet a demens betegeket is segíteni a méltóságuk megőrzésében? És mit várunk el a haldoklótól? Sipőcz Diána kulturális antropológussal és Zsák Éva tanatológussal, a Méltóságért Alapítvány munkatársaival ezekről beszélgettünk.