Volt ugyan áremelés, de az ekkora növekedést nem indokolna. A többség egyelőre automatából veszi a jegyét, de érezhetően nőtt a kereslet a mobiljegyek iránt is.
Az idei év első 9 hónapjában 51,1 milliárd forint volt a BKK bevétele a jegy- és bérleteladásokból, még 2022 első háromnegyed évében csak 40,1 forint volt ugyanez az összeg – közölte a BKK a Telex megkeresésére.
Ez azt jelenti, hogy 2023-ban eddig 27,4 százalékkal, vagyis az áremeléseknél indokoltnál nagyobb mértékben növekedtek a BKK jegyárbevételei.
A főváros közlekedési cége szerint ennek oka lehet többek között, hogy a koronavírus-járvány miatti korlátozások feloldása után többen használják a tömegközlekedést. Megemlítették azt is, hogy kiterjesztették az első ajtós közlekedési rendet és fokozta az ellenőrzéseket.
Az idei év első kilenc hónapjában
- a pénztárakból és ügyfélközpontokból származó bevétel az összbevétel 18 százalékát,
- az automatás értékesítés az 52 százalékát,
- az online értékesítés a 24 százalékát tette ki,
- a maradék 6 százalék pedig az üzleti ügyfelek, valamint a viszonteladó partnerek értékesítéseiből származik.
A BKK szerint egyértelműen látszik, hogy óriási igény van az új, innovatív megoldásokra. Erre enged következtetni az is, hogy a FUTÁR applikációt 4-500 ezer ember használta havonta, a BudapestGO-t pedig most már 1,2 millióan használják. Az is beszédes adat, hogy amíg a mobiljegyek aránya a BudapestGO indulása előtt 10-12 százalék volt, addig ez mára közel 30 százalékra nőtt.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.