A francia közlekedési miniszter szerint az ilyen dömpingárakkal ideje leszámolni.
Franciaország minimálár bevezetését javasolja a repülőjegyekre Európában a szociális és környezetvédelmi dömping elleni küzdelem céljából – mondta Clément Beaune közlekedési miniszter a L’Obs című francia hetilapnak adott interjúban.
A tárcavezető hozzátette, hogy a javaslatot a következő napokban bemutatja uniós kollégáinak. „10 eurós repülőjegyek az ökológiai átállás időszakában többé nem lehetségesek, nem tükrözik vissza az árat, amennyibe a bolygónknak kerülnek" – hangsúlyozta a francia miniszter, utalva a fapados légitársaságok bizonyos árpolitikájára.
Ezek a figyelemfelkeltő árak nem fedezik a légi utazás egy utasra jutó valós költségeit, amely sokkal több üvegházhatású gáz kibocsátásával jár, mint a vasúti közlekedés – tette hozzá.
„Teljes mértékben vállalom azt az álláspontot, hogy a környezetszennyező tevékenységeket meg kell adóztatni az ökológiai átállásba történő beruházások érdekében" – jelezte Clément Beaune, miután a kormány már tervezi a légi közlekedésre kivetett úgynevezett „szolidaritási" adó emelését.
Mindkettő fapados, de hogy különbözhet ennyire a Wizz Air és a Ryanair?
Szinte alig van valami, amiben megegyezik a két cég, amely egyaránt piacvezetőként hivatkozik magára Magyarországon.
A szolidaritási adót minden Franciaországból induló légi járatra kiveti a kormány, és a befolyó összegből a vasúti fejlesztéseket finanszírozza. A költségvetési tervezet szerint az autópálya-társaságokra és a repülőjegyekre 2024-ben újabb adókat vetne ki a francia kormány.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.