Gazdaság hvg.hu 2023. augusztus. 09. 13:35

Visszavonta a katasztrófavédelem a szigetszentmiklósi akkumulátorgyár engedélyét

Két munkás halt meg súlyos hiányosságok miatt, ezután indítottak vizsgálatot.

Visszavonta a katasztrófavédelem a szigetszentmiklósi akkumulátorfeldolgozó katasztrófavédelmi engedélyét – tudta meg az RTL Híradó.

Megállapították, hogy a cég nem alakította ki a biztonságos üzemeltetés feltételeit megteremtő oktatási, képzési rendszert, és határozatban tiltották meg a veszélyes tevékenység folytatását.

A katasztrófavédelem azután indított vizsgálatot, hogy a SungEel Hitech Hungary Kft. által üzemeltetett gyárban egy felrobbanó darálógép miatt két munkás veszítette életét. A munkavédelmi hatóság 10 millió forintra büntette az üzemet.

A település független polgármestere, Nagy János szerint a határozat alapján az üzem nem működhet Szigetszentmiklóson ezekkel a feltételekkel. A polgármester hozzátette, az önkormányzat nem zárathatja be a gyárat, és erre a katasztrófavédelem határozata sem kötelezheti.

A jövőbeni működéshez az előírásokat szigorú követelemények között be kell tartaniuk.

A megyei katasztrófavédelem az RTL megkeresésére közölte, a veszélyes anyag mennyiségének csökkentése miatt a telephely nem minősül veszélyes üzemnek, így nem tartozik a katasztrófavédelmi törvény hatálya alá.

 

A Nagy Akkubotránytérkép - összegyűjtöttük a gyárak környezetszennyezéseit, baleseteit és szabályszegéseit

Rosszullétek, tűz, robbanás, habzó csatornák, halálos kimenetelű munkahelyi balesetek - az elmúlt másfél évben több alkalommal hallhattunk hasonló híreket az épülő és a már működő akkugyárakról. A beruházások bírálói és az érintett helyiek ezekre is hivatkozva tiltakoznak folyamatosan a beruházások ellen, a kormánypárti politikusok viszont azzal érvelnek, a gyárak a legszigorúbb előírások szerint működnek.

zöldhasú
Hirdetés
Sport hvg.hu 2025. március. 14. 20:00

Az év sztorijával, visszavágóval és egy igazi csúcsigazolással indul a Forma–1

Évek óta az egyik legkiszámíthatatlanabb, legszorosabb Forma–1-es világbajnoki versenynek ígérkezik az idei, pedig már a tavalyira sem lehetett panaszunk. A tesztek alapján nemcsak a mezőny élén lesz nagy tülekedés, hanem a középcsapatok között is. A várható izgalmakhoz pedig csak hozzátesz, hogy egyfajta őrségváltásnak is tanúi lehetünk: idén hat újonc debütál, és a mezőny csaknem fele, kilenc pilóta 25 év alatti. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy Lewis Hamilton beül egy Ferrariba.