Gazdaság MTI 2023. március. 03. 17:25

Évi 3 milliárdból készül az ország bormarketing-stratégiája

A kormány szerint ma már nem igaz, hogy a jó bornak nem kell cégér.

Növelni kell a magyar bor nemzetközi elismertségét, ezt segíti a készülő Magyar Bormarketing Stratégia – mondta a 11. Borkonferencia megnyitóján a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Gulyás Gergely szerint nem a magyar borászok munkáján múlik, hogy külföldön nem ismerik el eléggé a magyar borokat, ma ugyanis már nem igaz, hogy a jó bornak nem kell cégér: a modern marketing eszközeire is szükség van.

Ezért döntött úgy a magyar kormány, hogy ösztönzi a magyar borok ismertebbé, népszerűbbé tételét nemzetközi téren is – közölte, hozzátéve, hogy a tokaji, somlói, szekszárdi és egyéb magyar borok a világ bármely pontján versenyképesek, ezért az a cél, hogy mindenhol a felső polcra kerüljenek. Mint elmondta:

A készülő bormarketing-stratégia mögött világos, egyértelmű és jelentős kormányzati támogatás áll, kidolgozására és megvalósítására évi 3 milliárd forint áll rendelkezésre."

A stratégia kidolgozásáért kormánybiztos felel, erre a posztra tavaly nyáron nevezték ki a korábbi műsorvezetőt, Rókusfalvy Pált. Ő az eseményen a feladatairól beszélt, amelyek közé tartozik a kutatások felügyelete, a bormarketing-tevékenységek koordinálása, a stratégia kidolgozása és az ennek keretében megvalósuló programok irányítása, szabályozási javaslatok tétele, folyamatos trendfigyelés, termékfejlesztés, valamint a kitörési pontok keresése.

Mindehhez széles szakértői gárdára, nemzetközi tapasztalattal is bíró szakemberekre támaszkodhat, miközben szoros együttműködés alakult ki az Agrárminisztériummal, a Központi Statisztikai Hivatallal, a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal és a Digitális Magyarország Ügynökséggel is. A munka eredményét végül az mutatja majd, hogy a magyar bor ára emelkedik-e, vagy sem – mutatott rá Rókusfalvy.

Egyébként a hvg.hu is írt róla, hogy éppen most vásárolja be magát a tokaji borászatba a kormányfő veje. Ikonikus tokaji borászattal szélesíti ugyanis befektetési portfólióját a BDPST Group. Arról, hogy Tiborcz István cége megállapodást kötött a Patricius Borház Zrt. 100 százalékos tulajdonának megvásárlásáról, itt írtunk bővebben:

Prémium tokaji borászatot vett Tiborcz István cége

Tovább terjeszkedik a cégcsoport a tokaji borvidéken.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.