Nemhogy futam, de még pálya sem lesz 2024-re.
„A szabály egyértelmű. Ahol nem kezdődött meg az építkezés, azt a beruházást felfüggesztjük” – írta a 444.hu-nak az Építési és Beruházási Minisztérium egyik illetékese, amikor a portál arról érdeklődött, mi lesz a hajdúnánási MotoGP-pályával.
A pálya beruházásának elkaszálása azért is ciki, mert – ahogy azt júniusban a hvg.hu is megírta – 2023-ra már versenyt terveztek oda, méghozzá úgy, hogy a helyi földtulajdonosok állították: az építtető állami cég még nem fizette ki őket, hogy megszerezze azt a területet, ahol a pálya épülne. A 650 hektárnyi terület kisajátítása nagyon lassan haladt, a csúszást jelezték a MotoGP-t szervező Dorna felé is, egyéves haladékot kérve.
A módosított tervek szerint a munkálatok 2022 őszén kezdődtek volna Hajdúnánáson.
A MotoGP pályáról Palkovics László – akkor még innovációs és technológiai miniszterként – kezdett 2019-ben tárgyalni a Dornával. A cél az volt, hogy Magyarország vehesse át a cseh brnói futamot.
A Hajdúnánásra tervezett pályáról azonban már a háború kitörése előtt is látszott, hogy a kormány behúzta a kéziféket: a beruházó Kelet-magyarországi Versenypálya Kft.-t beolvasztották a Humda Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitásfejlesztési Ügynökségbe.
Behúzta a féket a hajdúnánási MotoGP-pálya fejlesztésénél a kormány
A motorok nagy rajongójaként ismert fideszes parlamenti képviselő, Kósa Lajos lobbierejét felülírta az államháztartás hatalmas hiánya.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.