Az államtitkár szerint nem került partvonalra azzal, hogy megszüntették a Nemzeti Közlekedési Központot.
Csupán a struktúra változott, a feladataim ugyanazok – így hárítja el a lefokozásával kapcsolatos híreket Vitézy Dávid, aki szakterületi államtitkárként irányította a Nemzeti Közlekedési Központot (NKK), amit alig egy hónap után megszüntettek.
A HVG-nek adott interjújában Vitézy azt mondta, hogy az NKK elődje, a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) az elmúlt két évben a főváros beruházásait kezelte. A mostani ciklusban, a jelenlegi kormányzati hierarchiában Lázár János alá tartozik az összes állami beruházás Magyarországon, az bárhol is legyen. Az új struktúrában az is világossá vált, hogy a BFK által vitt beruházások irányítását az Építési és Beruházási Minisztérium veszi át.
„Annyi történt, hogy ez a lépéssorozat technikailag más modellben indult el: eredetileg nem a cég ment volna át, hanem csak a projektek – ezért is történt meg első körben a BFK átnevezése. Aztán – mivel mindez nehezen kivitelezhetőnek bizonyult a minisztérium számára – végül mégis a cég átadásáról született döntés. Ám ettől még az NKK által tervezett feladatok nálunk maradtak, a Technológiai és Ipari Minisztériumban, hiszen a közlekedésért felelős minisztert Palkovics Lászlónak hívják, és mindazokat a feladatokat, amiket az NKK végzett volna el, mi fogjuk ellátni, csak technikailag máshogy. A cél nem változott, csak az eszköz. De megértem, hogy ez a nyilvánosság számára nem így jött le" – mondta. Azt is elmondta, nem érzi úgy, hogy partvonalra került volna.
Szóba került az is, hogy miért nem vezették be német mintára a 9 eurós bérletet. Azt mondta, magánszemélyek számára továbbra is elérhető a hatósági ársapkás üzemanyag – október 1-jéig egész biztosan –, tehát az a helyzet, ami miatt ez Németországban felmerült, Magyarországon nem áll fenn.
Beszélt arról is Vitézy, hogy vállalná-e a főpolgármester-jelöltséget, és hogy miről volt szó a Budai Várban, amikor a katatüntetés idején lefotózták Palkovics Lászlóval és a Mészáros Lőrinchez köthető V-Híd vezérigazgatójával.
A teljes interjú a HVG e heti számában, illetve a hvg360-on olvasható.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.