A Coca-Cola Company a legújabb a nagy márkák sorában, amely bejelentette, hogy felfüggeszti tevékenységét Oroszországban.
Az üdítőital-márka közleményében azt írta, hogy "szívünk azokkal az emberekkel van, akik az ukrajnai tragikus események lelkiismeretlen hatásait elszenvedik".
A felfüggesztés időpontját nem határozta meg, de azt írták: "A körülmények alakulásának megfelelően továbbra is figyelemmel kísérjük és értékeljük a helyzetet".
A Coca-Cola bejelentése után a PepsiCo is lépett. A cég közölte, hogy felfüggeszti a Pepsi-Cola, valamint globális italmárkái, köztük a 7up és a Mirinda értékesítését az országban. A napi szükségleti cikkek, mint például a babatej-helyettesítő tápszer, értékesítését azonban továbbra is folytatja.
Kedden a McDonald's is bejelentette, hogy bezárja az oroszországi üzleteit és hasonló lépésre szánta rá magát a Starbucks is.
Az amerikai kólaital a szocializmusban évtizedekig az imperializmus rettegett, ám vágyott szimbólumának számított, ami ellen a baráti országok saját kóláikkal vették fel a harcot.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.