Úgy mutattak be egy műsorban egy szemhéjspray-t és egy gyurmát is, hogy attól kedvet kaphatott a néző a vásárláshoz. Csakhogy nem jelezték, hogy reklámról van szó.
Burkolt reklám közzététele és támogatott műsorszámban a támogató termékének szabálytalan népszerűsítése miatt 1,55 millió forintos bírságot rótt ki az RTL Klub szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Mint az erről szóló közleményből kiderül, az Életmódkalauz című műsor egy júniusi adását kifogásolták.
A műsorban egy szemhéjspray kapcsán hangzott el olyan részletes információ, ami az NMHH szerint már burkolt reklámnak minősült. Megtévesztő módon nem jelezték a nézőknek, hogy a népszerűsítés kereskedelmi célt szolgált – teszik hozzá.
A spray mellett egy gyurmagyártó cég termékét is bemutatták – mindkét cég a műsor támogatója volt. A Médiatanács szerint a gyurma bemutatása meghozhatta a nézők kedvét akár még a vásárláshoz is, ez pedig ugyancsak jogszabályellenes.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.