Másfél év után lehet hamarosan újra metróval utazni a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest között is. Az akadálymentesítés folytatódik, a mentesítő buszjáratok megmaradnak, és hamarosan kezdődhet a középső szakasz felújítása.
Október 22-én adják át az M3-as metró Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér közötti szakaszát – jelentette be a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV. Mint írták, a teljes vonali infrastruktúra megújult, az állomásokon kívüli terek, a vágányok, a vasúti, a biztonsági, a szellőzőberendezések, a gépészeti rendszer és az utastájékoztatási elemek is.
Ezek után is folytatódik a déli metrószakasz korszerűsítése, 2021 végére ígérik a teljes akadálymentesítést. A Határ úton és a Népligetnél már elkészültek a liftek, a Pöttyös utcánál és az Ecseri úton az előkészítő munkálatoknál tartanak.
A déli szakaszon több alternatív eljutási lehetőséget biztosító buszjárat is közlekedett eddig. A BKK és a BKV azt jelezte: ezek a járatok ezek után is megmaradnak. Hogy pontosan mely járatokról van szó, azt nem részletezték, de a Gloriett-telepről a Nagyvárad térig közlekedő 194M, a Pestszentimréről járó 254M buszról, valamint a reptéri 200E busz meghosszabbított útvonala lehet érintett.
A középső szakaszon lezárt állomásokon – azaz az Arany János utcánál, a Ferenciek terén, a Corvin-negyednél és a Semmelweis Klinikáknál – még egy ideig nem áll meg a metró, ezeket az M30-as állomáspótló busszal lehet elérni. Hamarosan a metró középső szakaszán is elkezdődik a felújítás, de hogy pontosan mikor és milyen menetrendi változásokkal, arról a BKK későbbre ígért információkat.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.