Gazdaság hvg.hu 2020. május. 13. 10:15

A francia kormány a segítségért cserébe azt kéri az autógyáraktól, hogy inkább otthon termeljenek

A koronavírus-járvány sok mindent megváltoztathat az autóiparban is.

Az idegenforgalom és a repülőgépipar mellett a gépjárműgyártás az egyike annak a három iparágnak, amelyben a francia kormány ágazatspecifikus helyreállítási terveket készít, hogy a koronavírus-válság utáni talpraállásban segítse őket.

Bruno Le Maire pénzügyminiszter hétfőn úgy nyilatkozott a Reuters beszámolója szerint, hogy az állam kész új ösztönzőket bevezetni a gépkocsivásárlások felfuttatásához, ugyanakkor azt kérik cserébe a gyártóktól, hogy javítsák a francia üzemek versenyképességét és nyújtsanak be terveket a termelés esetleges hazai megerősítésére – mondta.

A miniszter ezen a héten ül össze az autógyártók képviselőivel, hogy megvitassák az elinduló támogatási program részleteit. A francia kormány egyébiránt már dolgozik egy 5 milliárd eurós állami garanciájú kölcsöncsomagon a Renault számára, amely cég nem mellesleg 15 százalékos állami tulajdonban van.

Most nem csak az elektromos autók eladásához kellhetnek támogatások

Németországban arról kellene gyorsan dönteti az autóipari szövetség szerint, hogy milyen ösztönzőkkel tudnák mihamarabb feltámasztani az újautó-piacot, ami újra beindíthatná a gazdaságot is.

A Renault-nak a múlt héten fel kellett függesztenie a termelést egy francia gyárában, miután a keményvonalasnak számító CGT szakszervezet szerint a helyszíni intézkedések a munkavállalók védelmére a koronavírus ellen nem voltak kellően hatékonyak.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2025. február. 17. 14:52

Rodrigo Ballester, az MCC tanára, „wokebuster”: Mint volt uniós tisztviselő, szégyellem magam

Az Orbán-kormányt érő nemzetközi kritikák erőszakosabbak, mint bármelyik magyar kormányzati kampány, az MCC-ben pedig magas szintű a véleménynyilvánítás szabadsága – vallja Rodrigo Ballester, a közpénzzel és részvénycsomagokkal kistafírozott kormányközeli think tank tanára, aki 15 év uniós munka után váltott magyarországi karrierre. Az öt nyelven beszélő szakember magyarul még nem tud, az Orbán-kormány miniszteri biztosaként a kutatás és a felsőoktatás „nemzetköziesítéséért” felel. Mi volt a legnagyobb kultúrsokk, ami itt érte? Miért ezek „élete legjobb évei”? Mit érez Budapest utcáit járva?