A koronavírus-járvány sok mindent megváltoztathat az autóiparban is.
Az idegenforgalom és a repülőgépipar mellett a gépjárműgyártás az egyike annak a három iparágnak, amelyben a francia kormány ágazatspecifikus helyreállítási terveket készít, hogy a koronavírus-válság utáni talpraállásban segítse őket.
Bruno Le Maire pénzügyminiszter hétfőn úgy nyilatkozott a Reuters beszámolója szerint, hogy az állam kész új ösztönzőket bevezetni a gépkocsivásárlások felfuttatásához, ugyanakkor azt kérik cserébe a gyártóktól, hogy javítsák a francia üzemek versenyképességét és nyújtsanak be terveket a termelés esetleges hazai megerősítésére – mondta.
A miniszter ezen a héten ül össze az autógyártók képviselőivel, hogy megvitassák az elinduló támogatási program részleteit. A francia kormány egyébiránt már dolgozik egy 5 milliárd eurós állami garanciájú kölcsöncsomagon a Renault számára, amely cég nem mellesleg 15 százalékos állami tulajdonban van.
Most nem csak az elektromos autók eladásához kellhetnek támogatások
Németországban arról kellene gyorsan dönteti az autóipari szövetség szerint, hogy milyen ösztönzőkkel tudnák mihamarabb feltámasztani az újautó-piacot, ami újra beindíthatná a gazdaságot is.
A Renault-nak a múlt héten fel kellett függesztenie a termelést egy francia gyárában, miután a keményvonalasnak számító CGT szakszervezet szerint a helyszíni intézkedések a munkavállalók védelmére a koronavírus ellen nem voltak kellően hatékonyak.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.