Gazdaság MTI/Reuters 2020. április. 29. 16:08

A Google a koronavírus-járvány idején is termeli a pénzt

A Google anyavállalata az Alphabet annak ellenére a vártnál nagyobb bevételt ért el az idei első negyedévben, hogy a cégek a koronavírus-járvány miatt drasztikusan visszafogták kiadásaikat, köztük a reklámokra költött pénzeket.

A New York-i tőzsde keddi zárása után közzétett gyorsjelentés tanúsága szerint az Alphabet bevétele a március 31-én végződött negyedévben éves összevetésben 13 százalékkal, 41 milliárd 159 millió dollárra emelkedett, meghaladva a 40,3 milliárd dolláros elemzői várakozást. A Google hirdetési bevételei, amelyek a teljes bevétel oroszlánrészét adják, 10,4 százalékkal 33,76 milliárd dollárra emelkedtek.

Az Alphabet azt tapasztalta, hogy a hirdetésekből származó bevételek (ez a legjelentősebb tétel) körülbelül 5 százalékkal csökkentek márciusban és áprilisban is. Ruth Porat pénzügyi igazgató azonban már egy nehéznek ígérkező második negyedévet helyezett kilátásba. Egyes elemzők arra számítanak, hogy akár 20 százalékkal is csökkenhetnek a reklámbevételek a következő negyedévekben, mivel a járvány miatt a szállodák, légitársaságok, filmstúdiók és más, jellemzően nagy reklámköltséggel dolgozó társaságok drasztikusan visszavágták kiadásaikat.

A cég nettó nyeresége 6 milliárd 836 millió dollár volt, szemben az egy évvel korábbi 6 milliárd 657 millió dollárral.  Az egy részvényre jutó nyereség hígított értéke 9,87 dollárt tett ki, míg a tavalyi első negyedévben 9,50 dollárt. Elemzők azonban nagyobb nyereséget vártak, 7,21 milliárd dollárt, részvényenként 10,40 dollárt.

Az Alphabet 3,31 százalékos mínuszban, 1233,67 dolláron zárt kedden a New York-i tőzsdén, az egy évvel korábbihoz képest 4,19 százalékkal alacsonyabb szinten. A gyorsjelentés közzététele után az elektronikus kereskedésben jelentősen megugrott az árfolyam, a szerdai nyitás előtt egy órával 6,9 százalékos pluszt mutatott.  

A nagy amerikai internetes szolgáltató társaságok közül ezúttal az Alphabet volt az első, amely közzétette negyedéves gyorsjelentését, mintegy előzetes tájékoztatást nyújtva arról, hogy mi várható a következő napokban. A reklámok értékesítésében rivális Facebook árfolyama több mint 3 százalékkal, míg a Microsofté 1,7 százalékkal, az Amazoné 1,4 százalékkal, az Apple-é pedig 0,9 százalékkal emelkedett az elektronikus kereskedésben.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.