Október végén állapodott meg a magyar és az orosz közlekedési tárca a hazai vasút versenyképességének javításáról.
A Magyar Nemzet cikke szerint magyar részről Palkovics László innovációs miniszter által aláírt dokumentumban az áll, a két ország vasútvállalatai együtt mérik fel, miként tudnak együttműködni a magyarországi vasúti hálózat és szállítási lehetőségek jobb kihasználása érdekében. A cikk szerint egy közös vállalat létrehozásának a lehetőségét is megvizsgálják, hogy a keletről érkező áruk minél hatékonyabban, Magyarországon keresztül érjék el Nyugat-Európát.
A megállapodás szerint, a két ország közreműködik
- a vasúti korszerűsítésben,
- a digitalizációban, és a
- kiberbiztonság megteremtésében.
Egy vasúti tesztpálya építése is tervben van, ahol önvezető járműveket próbálnának ki. Utóbbit azért tartják fontosnak, mert ilyen próbapálya ma még nincs Közép-Európában, egyelőre csupán tervek születtek egy csehországi tesztpályára.
Vasútfejlesztés vonalon most nagyon aktív a magyar kormány, egy hete derült ki, hogy vasúti logisztikai együttműködési megállapodást írt alá a MÁV-REC Kft. valamint a kínai Central European Trade and Logistics Cooperation Zone november 12-én Kínában, Magyarország pekingi nagykövetségén. A tervek szerint több partner bevonásával konzorciumot hoznak létre a MÁV-REC vezetésével, amelynek fő feladata, hogy összeköttetést alakítsanak ki Belső-Kína és Záhony között.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.