A baloldali képviselő szerint ha a buszon tudnak együtt utazni az emberek, akkor a vonaton sincs másképp.
Botrányt kavart egy német politikus, aki azt javasolta, hogy szüntessék meg az első osztályú kocsikat a német vonatokon – írta a The Guardian. A baloldali Die Linke társelnöke, Bernd Riexinger szerint ezzel nemcsak az energiahatékonyságot lehetne növelni, hanem a túlzsúfoltságot is elkerülhetik.
„Az emberek a folyosón állnak, miközben az első osztály üres. Ez luxus. A vasúti kocsiknak mindenki előtt nyitva kellene lennie” – jelentette ki. Riexinger arra is emlékeztetett, hogy az emberek a buszon bezzeg képesek egymás mellett utazni.
Az ötletet szinte minden érintett szereplő óriási sületlenségnek nevezte. Karl-Peter Naumann, a német utas szakszervezet vezetője a DPA hírügynökségnek azt nyilatkozta, hogy hatalmas igény van az első osztályú kocsikra, ezért ha a hatékonyságon akarnak javítani, nem megszüntetni kell őket, hanem egész egyszerűen hosszabb vonatokat kell indítani.
A Berlin-Brandenburg tartomány közlekedési társasága pedig azt közölte, akárhányszor kevesebb első osztályú hellyel indítanak el egy vonatot, azonnal panaszos levelek tucatjait kapják az utasoktól. A német kormány vasútért felelős ombudsmanja pedig azzal vetette el az ötletet, hogy az „szocialista osztálykiegyenlítés”.
„Ha valaki hajlandó többet fizetni a kényelmesebb ülésekért és több helyért, akkor engedni kell neki” – tette hozzá.
(Címlapképünk illusztráció.)
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.