8,5 százalék helyett 15-öt szeretnének.
A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) szerint 2020-ban legalább 15 százalékos béremelésre van szükség a Volánnál. Ez azt is jelenti, hogy a szövetség elfogadhatatlannak tartja a költségvetési törvényben lévő 8,5 százalékos átlagkereset-fejlesztési szándékot.
A KMSZ szerint a magyar gazdaság állapota és a munkáltatókat sújtó adóterhek mérséklődése lehetővé teszik a merészebb béremelést. Kiemelték még, hogy további bérnövelésre sarkallhat a 2020-ra már beharangozott 8-8 százalékos minimálbér és garantált bérminimum-emelés.
Arra is figyelmeztetnek, hogy 2020-ban olyan munkaerő-elvándorlás következhet be mind a buszvezetők, mind a karbantartók körében, ami veszélyezteti a folyamatos szolgáltatást. Már így is egyre gyakoribb a járatkimaradás és ez erőteljesen fokozódhat egy szerényebb bérfejlesztés okozta drámai létszámcsökkenés hatására.
A szövetség nem veti el a több évre szóló bérmegállapodást, ám közleményében hangsúlyozza, hogy az éves béremelési tételeknek harmonizálni kell egymással, aránytalanul alacsonyabb bért megállapítani valamely évben káros hatású.
A KMSZ bérfejlesztési igényével megkeresi a vagyon kezelésért felelős minisztert, a munkaadói oldal vezetőit és a társszakszervezetekkel közösen kezdeményezni fogja a bértárgyalások időbeni megkezdését.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.