Egy közeli és egy kimondottan távoli járat indítását jelentették be.
Új járatokat indít a Wizz Air Erdélybe és Oroszországba - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. Mint mondta, az olyan országok számára, mint a mienk, ahol nincs állami tulajdonú légitársaság, fontos, hogy a kormány „pragmatikus együttműködést” tudjon fenntartani a légitársaságokkal.
Október végétől naponta fognak közlekedni járatok Budapest és Marosvásárhely között. A járat tíz éve üzemelt, de október 27-től már napi szintű lesz. Ettől azt várják, hogy az eddigi 38 ezer helyett 132 ezer utas tud ezen a vonalon közlekedni évente.
Szintén október végétől, egész pontosan 30-tól közvetlen összeköttetés jön létre Magyarország és a Tatár Köztársaság, pontosabban Kazany között. Moszkva és Szentpétervár után ez lesz a harmadik orosz desztináció. A járat üzemeltetésének lehetőségét egy pályázaton nyerte el a Wizz Air, heti két közvetlen járatot fognak indítani.
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója arról beszélt a sajtótájékoztatón:
a vízió az, hogy 2027-re Budapestről elérhetővé váljon India és az Egyesült Államok nyugati partvidéke is.
"Ez nem azt jelenti, hogy most bejelentettük volna a New York-i járat indítását" - mondta, csupán arról van szó, hogy ez ott van a tervek között. Mindenesetre 2023-tól érkeznek az Airbus A321XLR gépei, amelyekkel ekkora távokat is meg lehet tenni, ebből első körben húszat vesznek.
Kelet-Európa egy felfedezetlen piac, miközben Nyugat-Európa szűk keresztmetszet a légitársaságok számára - ezzel indokolta a kazanyi járat elindítását.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.