Elsőként olyan vonalakon fogják bevetni az emeletes vonatokat, amelyeken nem kell átalakítani semmit, a Balatonra az emeletes vonatok pedig Kőbányáról és Kelenföldről fognak indulni.
Mint arról beszámoltunk, a Magyar Nemzetnek a MÁV vezérigazgató-helyettese, Kormányos László arról beszélt, a megrendelt KISS emeletes vonatok magasabbak az eddigieknél, ezért nem fognak beférni például a Déli pályaudvar és Kelenföld közötti alagútba, ezt majd át kell alakítani hozzá.
A MÁV ezzel kapcsolatban közleményt adott ki, amelyben azt írták, a januárban forgalomba álló új KISS motorvonatok vonalain nincsenek alagutak.
Mint írták, a jelenleg is nagy forgalmat bonyolító Budapest–Vác–Szob és Budapest–Cegléd–Szolnok elővárosi vasútvonalakon szállítja majd az utasokat az első 11 KISS 2020 elejétől, a megjelent híresztelésekkel ellentétben pedig ennek nincsen műszaki akadálya, ezek a vonalak teljes mértékben megfelelnek azoknak a feltételeknek, amik az új motorvonatok forgalomba állásához szükségesek, ezeken a vonalakon további fejlesztésekre nincs szükség ahhoz, hogy az új vonatok akadály nélkül közlekedhessenek majd.
A nyári menetrendi időszakban
a Balaton és a Velencei-tó felé közlekedtetni tervezett vonatok pedig Kelenföldről és Kőbánya-Kispestről tudnak fordulni.
A közleményben hozzátették, a Déli–Kelenföld-szakaszon található alagutat valóban át kellene építeni a vonatokhoz, de ennek műszaki megvalósítását és finanszírozását még csak vizsgálják.
Hosszú távú cél, hogy az összesen 40 darab nagykapacitású villamos motorvonat valamennyi korszerűsített szerelvényt kiváltsa majd Budapest elővárosi vonalain, így az agglomerációban már csak korszerű, azonos szolgáltatási szintet biztosító motorvonatok közlekedjenek. A MÁV-START által tervezett fejlesztések elősegítik a személyszállítás szolgáltatási színvonalának fejlődését, volumenének növekedését.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.