Az után döntöttek a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztőnél a káoszt okozó útlezárásról, hogy megtudták, a Magyar Közút is épp arra végez egy másik munkát.
Hiába tudta a Magyar Közút és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. is, hogy egymástól néhány kilométerre végeznek munkákat, mégsem tettek ellene semmit, emiatt aztán a Csepel-szigeten tízezrek állnak minden reggel a dugóban, és a környék több más településéről is nagyon nehéz eljutni Budapestre. Megkérdeztük mindkét vállalatot, hogyan fordulhat elő az, hogy két állami tulajdonú cég közösen okoz ilyen helyzetet. A Magyar Közút már tegnap válaszolt, a magyarázatát ebben a cikkünkben tettük közzé, ma pedig megérkezett a NIF Zrt. reakciója is.
Mint írta, amikor megterveznek egy munkát, a forgalmi rendről minden esetben az után dönt, hogy egyeztetett a Magyar Közút szakembereivel. Így tett akkor is, amikor a mostani felújítást tervezte. „A Magyar Közút Nzrt. áprilisban tájékoztatta a NIF Zrt.-t szigetszentmiklósi forgalmi csomópont átépítéséről és a tervezett forgalomterelésekről, ezért társaságunk az M0 autóút déli szektorának fejlesztését a két szélső, M6-M0, illetve az M0- 51. sz. főút csomópontokban kezdte” – magyarázta, mi történt.
Idén a Ráckevei Duna-ági híd térségében, valamint Halásztelek és az M6-os autópálya közti szakaszon várható a 2x2 sávra terelés – jelezték. A felújítási munkák a csomóponti ágakat is érintik, ezért forgalombiztonsági okokból ütemezetten ezeket is lezárják.
Az M0 autóút M6 autópálya és 51 sz. főút közötti pályaszakasz átépítése várhatóan 2020 tavaszán fejeződhet be – írta a NIF Zrt.
A Magyar Közút azt írta a kérdésünkre: egy évben nagyjából 4-6 hónap alkalmas arra, hogy elvégezzék a munkákat. A szigetszentmiklósi térségben három, részben egymásra épülő beruházás zajlik, mindháromnak nagyjából ennyi lenne az átfutási ideje, „eltérő ütemezésben történő megvalósításukra ezért nincs valódi mozgástér”.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.