Annyira lassú már az ország északkeleti csücskében a vonat, hogy a telekocsiüzlet virágzik.
Tanítási időszakban, vasárnapi napokon a leginkább kihasznált járat a Zajta állomásól Budapestig közlekedő Hétmérföldes fantázianevet viselő vonat, amely a Zaja és Fehérgyarmat közötti 25 kilométeres távolságot 58 perc alatt, majd a Fehérgyarmat–Debrecen 96 kilométeres távot 143 perc alatt teszi meg.
A budapesti végállomásra való megérkezéshez 407 perc kell a román határ mellőli Zajtáról. A Mátészalkaleaks szerint amíg a telekocsik Budapestre érnek, addig a vasúttársaság szolgáltatását választó utas csak Zajtáról, Debrecenbe ér be. Ezért nem csoda, hogy egyre többen használják a telekocsit.
A helyi aktivisták megkérdezték a legnépszerűbb szolgáltatót, hogy mennyien veszik igénybe a Mátészalka–Nyíregyháza–Budapest-útvonalon (autópályát használva) a szolgáltatásaikat.
A válasz sokkoló, hiszen az említett szakaszon csak ennek a szolgáltatónak a közreműködésével heti szinten mintegy 400 utazási alkalom történik, amely a nemzeti vasúttársaság 5315 Ft-os Mátészalka–Budapest-tarifájával számolva 2 millió 126 ezer forintos bevételkiesést jelent a MÁV-nak hetente.
Ez egy évre vetítve 110 millió 552 ezer forintos és több mint húszezer fős kiesést jelent a MÁV-nak, írják.
Korábban csigajelmezben és álarcban futott le egy menetrend szerinti vonatot a Mátészalka és Debrecen közötti vasútvonal egy szakaszán a MátészalkaLeaks nevű csoport egyik aktivistája.
Kiemelt képünk illusztráció.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.