A híd építését egy kétszintes látogatóközpontból lehet figyelni hétfőtől. Ha elkészül a 91 millió euróból épülő átkelő, a teherautók az M1-es autópályáról a lakott területek érintése nélkül érhetik el a szlovák határt.
A tervek szerint 2019 őszére fejezik be az új komáromi Duna-híd építését, az átkelő a meglévő vasúti hídtól 170 méterrel nyugatra helyezkedik majd el, 2017 nyarán indult a beruházás. A hídszerkezet egypilonos, ferdekábeles híd, acél pályalemezzel.
A 600 méter hosszú átkelőn kétszer egysávos főút vezet majd át a Duna felett, kerékpárutat, gyalogos járdát, közvilágítást is kialakítanak. Az egyedi szerkezet miatt a pilon és a kábelek díszkivilágítást kapnak.
Hétfőn látogatóközpontot adott át a Magyarország és Szlovákia között épülő új Duna-híd komáromi hídfőjénél a Hídépítő Zrt. vezérigazgatója. Sal László elmondta: a tíz konténerből álló, kétszintes központból a híd átadásáig lehet megfigyelni az építkezést. A látogatóközpontban makettekkel és videón mutatják be az építés fázisait, a szakma képviselői mellett várják az érdeklődőket is, a hónap utolsó szombatján nyílt napot tartanak.
Pántya József, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgatója emlékeztetett: az új átkelőt a H-M DUNAHÍD Konzorcium építi meg, amelynek tagja a Hídépítő Zrt. és a Mészáros és Mészáros Kft. is. A kivitelezés nettó összege 91,2 millió euró, körülbelül 28,6 milliárd forint, az összeg 85 százaléka uniós forrás.
A kivitelezés koordinátora Magyarország, a projekt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a szlovák Építésügyi és Regionális Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. és a szlovák közútkezelő társaság, a Slovenska správa ciest beruházásban valósul meg.
A kétoldali közúti csatlakozás két külön beruházásban épül meg: a Magyarországon tervezett út a Komárom déli elkerülő úthoz csatlakozik. Ezen a szakaszon két körforgalom és két kisebb híd lesz.
Ha kész lesz az új híd, a teherforgalom az M1-es autópályától a települések érintése nélkül érheti el a szlovák határt, így jelentősen mérséklődik a lakott területek zaj- és környezeti terhelése.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.