Gazdaság hvg.hu 2018. március. 23. 06:45

Hiába a propaganda, egyre kevesebb magyar sportol

A magyarok több mint fele egyáltalán nem mozog.

A magyaroknak a stadionépítésektől, a mindennapos testneveléstől és a világversenyeken elért szép eredményektől sem jött meg a kedve a testmozgáshoz. Honfitársaink 53 százaléka semmilyen testmozgást nem végez, ez az arány 9 százalékkal több, mint öt évvel ezelőtt – derül ki az Eurobarometer most közölt felméréséből.

Az EU közvélemény-kutató azt mérte fel az uniós országokban, hogy az emberek közül mennyien sportolnak vagy végeznek bármilyen fizikai aktivitást, legyen szó a kertészkedésről vagy a sétáról. Az eredmény nem csak Magyarországon rossz: az unióban 4 százalékkal kevesebben mozognak, mint ez előző, 2013-as felmérés idején, a nem sportolók aránya 46 százalékos.

Az alábbi térkép a nem sportolók arányát mutatja, a pirossal jelzett országokban nőtt, a kékekben csökkent az arányuk, a sárgával jelölt Írországban pedig nem volt változás.

 

Eurobarometer

A magyarok 9 százaléka sportol rendszeresen, ez az arány magasabb, mint az EU-ban, ahol 7 százalék vallotta magáról ezt.

Kicsit jobb a helyzet, ha azt nézzük, a sporton kívül végeznek-e hasonlóan intenzív testmozgásokat, például bicikliznek, kertészkednek, vagy táncolnak-e rendszeresen. Itt a magyarok 36 százaléka mondta azt, hogy nem, ez megfelel a 35 százalékos uniós átlagnak. Más kérdés, hogy öt éve még jobbak voltunk ennél, hiszen akkor 28 százalék nem végzett testmozgást, az EU-ban pedig 30.

Azt, hogy a magyarok nem feltétlenül egy konditeremben vagy uszodában képzelik el a sportot, az is mutatja, hogy a mozgást végzők 59 százaléka otthon teszi ezt (az EU-átlag 32 százalék), 78 százalékuk pedig nem tagja semmilyen sportklubnak, csoportnak.

A teljes felmérés és Magyarországra vonatkozó részei itt tölthetők le.

zöldhasú
Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.