A G7 gazdasági portál kiszámolta, mennyi közterhet kellene bevallania és befizetnie reklámbevételei után a két techóriásnak Magyarországon.
Csaknem 17 milliárd forint adóval tartozik a magyar államnak a Facebook és a Google – legalábbis a G7 szerint elévülési időn belül, vagyis 2017-ben és az elmúlt öt évben legalább ennyi reklámadót, áfát, társasági adót és iparűzési adót nem fizetett be a két techóriás.
A két cég megadóztatását elvben a magyar reklámadó 2016-os módosítása tette lehetővé, emiatt kerülhettek fel a legnagyobb adótartozással rendelkező cégek NAV-listájára is. A gond az, hogy miközben a két cég már a digitális reklámpiac felét birtokolja, arra hivatkozva nem fizetnek adót bevételeik után, hogy azt nem Magyarországon könyvelik el, és nincs is itt erre irodájuk. Vagyis fizikailag nincsenek itt jelen, márpedig az adózásnak ez alapfeltétele.
A digitális cégek adóelkerülése ellen nem csak az OECD, de már az Európai Bizottság is keményen küzd, ezzel magyarázható, hogy december 12-én a Facebook váratlanul bejelentette: a jövőben helyi értékesítési struktúrára áll át azokban az országokban, amelyekben irodája támogatja a helyi hirdetőknek történő értékesítést.
Azt azonban, hogy ez Magyarországot is érinti-e, vagyis fog-e itt valóban adót fizetni a cég, nem tudjuk biztosan. A bejelentés idején a cégnek feltett kérdésünkre azóta sem érkezett válasz.
A techcégek elmaradt adójáról a G7 cikkében olvashat.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.