Jogsértő reklám miatt 30 millió forint bírságot rótt ki az Autocentrum AAA Auto Kft.-re (AAA) a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert a fogyasztók törvényes jogait úgy jelenítette meg reklámjaiban, mintha azok az AAA ajánlatának sajátosságai lennének.
Az AAA 2016. február 1-jétől tisztességtelen magatartást tanúsított a fogyasztók Ptk. szerinti jogainak (kellék- és jogszavatosság) bemutatásánál - közölte a GVH.
A 12 hónapos szavatosság ígérete és a gépkocsi legális eredetére vonatkozó garancia ugyanis olyan jellemzők között jelent meg a vállalkozás reklámjaiban, hirdetéseiben vagy például a cég honlapján, melyek az AAA kínálatának sajátosságait írták le.
A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett kommunikáció költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat időben elhúzódott és jelentős számú fogyasztót ért el, valamint, hogy a versenyhatóság nemrégiben marasztalta el a vállalkozást egy másik ügyben. Enyhítő körülményként vette figyelembe ugyanakkor a vállalkozás megfelelési programjának vázlatát.
A GVH szerint kívánatos volna, hogy az információs céllal kommunikált fogyasztói jogok ne keveredjenek össze az egyes ajánlatok valóban speciális, a vállalkozások üzleti döntéseitől függő elemeivel a kereskedelmi gyakorlatban.
A versenyhatóság azt várja a vállalkozásoktól, hogy egy-egy fogyasztói jogot ne úgy tüntessenek fel, mintha az kizárólag a vállalkozás fogyasztóbarát hozzáállásán múlna, illetve mintha annak biztosítása nem lenne a vállalkozás kötelezettsége a hatályos szabályozás alapján.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.