Gazdaság hvg.hu 2017. október. 03. 16:59

Megmutatták az új holland InterCity-k mintapéldányát, akár irigykedhetünk is – videók

A tervek szerint 2021-től állítanák forgalomba a holland vasút új InterCity szerelvényeit, amelyek az ígéretek szerint minden igényt kielégítenek majd a szelektív szemétgyűjtési lehetőségtől kezdve a wifin át egészen a mozgáskorlátozottak által használható WC-ig.

A holland vasúttársaság (Nederlandse Spoorwegen) tavaly nyáron összesen 79 Intercity szerelvényt rendelt az Alstomtól. A 200 kilométer/óra végsebességre képes vonatok először az Amszterdam–Rotterdam–Breda-vonalon jelennek meg, majd később már Hága és Eindhoven között is járnak majd – írják az RTL Z oldalán.

A 79 szerelvényből 49 ötkocsis, 30 pedig nyolckocsis lesz. Ezeken összesen 25 ezer férőhely lesz. A vonatok mintapéldányát kedden mutatták be. Ez is a holland vonatoknál megszokott sárga-kék színezést kapott. A kocsikban lesz akadálymentes WC, az előterekben szelektív szemétgyűjtő, konnektorok, wifi, az eddig megszokottnál nagyobb csomagtér és persze intelligens világítás – derül ki a vasút oldaláról.

A tervezők azt szeretnék, ha az utasok tényleg otthon éreznék magukat útközben. Mindkét osztályon ezért három zónára osztják fel a kocsikat: lesz külön hely azoknak, akik dolgozni, pihenni vagy éppen a többiekkel beszélgetni szeretnének. Így elvileg kisebb eséllyel fogják zavarni egymást az utasok.

A holland vasút a következő években 2,5 milliárd eurót fordít új vonatok vásárlására. A felújítási programjukat is folytatják. Ehhez szemléltetésnek itt egy time-lapse videó egy 20 éves, emeletes vonat felújításáról, amely a leírás szerint újabb 20 évet tölthet még a forgalomban a rekonstrukciónak köszönhetően.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Nemes Nikolett 2024. november. 29. 12:00

„Ezeket nyilvános kivégzésnek neveztük egymás között” – így kergeti felmondásba a dolgozókat egy toxikus munkahely Magyarországon

Hogyan működik, mi mindent tesz egy bántalmazó felettes, és mit okoz ezzel a beosztottjainak? Miért volna fontos külön kezelni a vezetői és a szakmai kompetenciákat, és miként lehet maga a rendszer is bántalmazó, amelyben a szereplők töltik a mindennapjaikat? Edinger Katalin nyolc évig dolgozott egy kiadónál, ahonnan beszámolója szerint azért távozott – többedmagával együtt –, mert a főnöke súlyosan toxikus légkört teremtett. Erről is beszélgettünk vele.