Cáfolja a Budapesti Közlekedési Központ, hogy drágulna az elektronikus jegyrendszer.
A közlekedési cég szerint nem változott az elektronikus jegyrendszer bevezetésének keretösszege, az üzemeltetési költségei közel 2 milliárd forinttal, míg az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) által nyújtott hitel lehívásához kapcsolódó költségek 100 millió forinttal csökkennek.
A közlekedési társaság hangsúlyozta: a munkák maradéktalan ellátása érdekében az EBRD által biztosított teljes hitelkeretet lehívják, ez viszont nem jelenti a projekt teljes költségének növekedését.
A BKK közleménye szerint az utazóközönség már 2017 nyarán találkozhat az online jegyértékesítés új formájával. Elég lesz regisztrálni a rendszerben egy névhez hozzárendelt, személyazonosításra alkalmas arcképes igazolványt, majd bankkártyás fizetéssel meg lehet vásárolni a kiválasztott terméket. Ezzel 2017 őszétől már akár önmagában az új elektronikus személyigazolvány vagy a diákigazolvány elégséges lesz az utazási jogosultság igazolására. (Májusi cikkünkben ezt írtuk a tesztüzem indulásáról, a technikai részletekkel ebben a cikkünkben foglalkoztunk).
A nyár végén a Deák Ferenc téri metróállomáson tesztüzembe helyezik az első beléptetőkapukat, valamint a Közvágóhíd utcai HÉV-állomáson az érvényesítő készülékeket is. A kapuk ugyanakkor az első időszakban még nyitva lesznek, mert az üzemelésükhez a teljes infrastruktúrát üzembe kell helyezni.
A cég azt nem közölte, hogy a teljes rendszert mikorra üzemelik be.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.