Megint megígérték az átlagban negyvenéves szerelvények cseréjét.
Biztosítottak a források a tervezett budapesti kötöttpályás közlekedési fejlesztésekre, a tervek szerint 5-10 év alatt valamennyi HÉV-vonalat felújítanak, és lecserélik a vonatállományt. Erről a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára beszélt a KözlekedésVilág konferencián.
Homolya Róbert szerint a múlt héten tárgyalt a kormány arról, hogy mindenáron véghezviszi a tervezett és bejelentett fejlesztéseket. Mint fogalmazott, "mindenki számára ismert a vonalak műszaki állapota", a MÁV-HÉV Zrt. gördülőállományának átlagéletkora mintegy 40 év.
Az államtitkár szerint ősz elejére két fejlesztési koncepciót fog a tárca a kormánynak előterjeszteni a témában. Kitért arra, hogy a hetekben kormánydöntés születik majd arról, hogyan valósuljon meg a Hódmezővásárhely–Szeged közötti tram-train projekt, 8 tram-train jármű beszerzése folyamatban van.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.