Gazdaság hvg.hu 2017. május. 23. 09:08

Habony és Vajna ugyanazokra a vidéki rádiókra utazik

A Rádió 1 ugyanazokon a vidéki csatornákon akar terjeszkedni, amelyek reklámidejét egy Habonyhoz köthető cég értékesíti.

Andy Vajna és Habony Árpád is beszállt a vidéki rádiók piacára írja a Magyar Nemzet. A lap azt írja, a filmügyi kormánybiztos érdekeltségébe tartozó Rádió 1 legutóbbi hálózatbővítése során több olyan vidéki csatornát is magához kötött, amelynek reklámidejét hónapok óta egy sokak által részben a miniszterelnöki tanácsadóhoz kötött cég, a Radio Sales House (RSH) Kft. értékesíti úgy, hogy hároméves, exkluzív szerződése van partnereivel.

Ez azt jelenti, hogy hiába szólal meg néhány héten belül a vidéki csatornákon a Rádió 1 műsora, a reklámokkal nem Vajnáék rendelkezhetnek, így viszont üzletileg lényegében értelmezhetetlen a kormánybiztos csatornájának terjeszkedése, hacsak nem a piac szisztematikus fölosztására törekszik a két csoport.

Andy Vajna cége, a Rádió 1-et üzemeltető Radio Plus Kft. helyi rádiók hálózatba kapcsolásával néhány hónapon belül lényegében országos lefedettséget érhet el úgy, hogy a társaság nem maga pályáz meg frekvenciákat, hanem már működő csatornákkal szerződik le, és bizonyos díj vagy reklámbevétel ellenében napi 20 órában ezeken is a Rádió 1 műsora szólhat. Vajnáék eddig saját budapesti sávjuk mellé 19 frekvenciát gyűjtöttek be így, de a folyamat vélhetően még nem zárult le.

A vidéki rádiók jelentős részének reklámidejét viszont a tavaly decemberben alapított RSH értékesíti, év végén pedig váratlanul beszállt a vállalkozásba a legnagyobb hazai tévés értékesítőház, az Atmedia Kft. is, amelyet épp ez idő tájt vett meg a sajtóban a csak Habony Árpád hitelezőjeként emlegetett Tombor András. Jelenleg a cég a közmédia csatornái és a Sláger FM mellett közel 60 vidéki rádióval áll kapcsolatban, amelyek közül 18-cal kizárólagos szerződése van.

A Rádió 1 eleinte úgy terjeszkedett, hogy nem sértette az RSH érdekeit, most azonban több olyan frekvencia is hozzájuk került, amelyeknél a Radio Sales House felel a reklámokért. Az RSH a pécsi Rádió 1-gyel kapcsolatban ki is adott egy közleményt, amiben hangsúlyozták: a kereskedőház a csatorna kizárólagos reklámértékesítője.

A lap hozzáteszi, Vajnáék állítólag a két legnagyobb olyan, több helyi csatornát összefogó vidéki hálózattal is tárgyalnak, amelyek szintén az RSH-val állnak szerződésben. A vidéki rádiósok egy jelentős része biztos abban, hogy ők nem jönnek ki jól az egészből, és vannak olyanok, akik szerint lényegében a szektor szisztematikus kinyírása zajlik azzal, ahogy a Rádió 1 terjeszkedik, és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság asszisztál ehhez, a médiahatóság minden korábbi hallgatólagos szabályt felrúgott a Rádió 1 számára vonzó frekvenciák pályáztatása érdekében: már nem cél például az, hogy egy megyeszékhelyen csak két helyi kereskedelmi rádió fusson, és több olyan pályázót is kizártak már apró hibák miatt a tenderekről, akik hosszú évek óta használt frekvenciájukért indultak újra a jogosultság lejárta után. Így megszűnhet az 1995 óta működő paksi Fortuna, és a 16 éve aktív Zala megyei Helikon is elveszítheti két frekvenciáját.

zöldhasú
Hirdetés
Itthon Bábel Vilmos 2025. január. 07. 14:32

„Azt mondta, el kellene mennem Indiába” – Orbán ájurvédikus gyógyító ismerőse Keralába közvetít ki magyar betegeket

Orbán Viktor egy indiai származású, Magyarországon élő ájurvédikus gyógyító oldalán tűnt fel az indiai Kerala államban, akiről azt mondja, ismeri, de azt már nem árulja el, honnan. Orbán azt is mondta: nem egészségügyi kezelés miatt utazott ki. Nem messze onnan, ahol a miniszterelnök nyaral, van egy ájurvédikus klinika, ahova az indiai ismerőse Magyarországról közvetít betegeket kezelésre. Felhívtuk a klinikát, és beszéltünk valakivel, akit a gyógyító oda közvetített volna kezelésre.