Úgy mázsálnak, mint a teheneket a piacon – fakadt ki egy stewardess a bíróság előtt. Két teltkarcsú Aeroflot-veterán ugyanis a bírósághoz fordult, mert úgy érezte: igazságtalanul diszkriminálják őket.
Az Aeroflot, mely a szovjet időkben a világ legnagyobb légitársasága volt, de nemigen adott a külsőségekre, ma már teljesen versenyképes a nemzetközi piacon. Az orosz légitársaság nem is tagadja: az öregedő és hízásnak induló utaskísérőket átirányítják a hazai légiforgalomba. Nyilván nem ugyanaz New York-ba repülni, mint Habarovszkba, bár az is távol van Moszkvától. Azóta megváltozott az életem – mondta Jevgenyija Magurina a bíróság előtt.
A hölgy arra panaszkodott, hogy csökkent a fizetése, ráadásul, míg a nemzetközi járatokon az utasok általában igyekeznek kulturáltan viselkedni, addig a hazai járatokon gyakran igen nehéz megfékezni a magukról megfeledkezett, berúgott honpolgárokat. A harmadik szempont pedig az, hogy Magurina és más teltkarcsú veteránok már régóta szolgálnak, mégis kevesebbet keresnek, mint a húsz év körüli karcsú pályakezdők, akik külföldre repkednek. Ezt nehéz elviselnie Magurinának, aki több mint 15 éve az Aeroflot utaskísérője.
Az utasok 92%-a karcsú utaskísérőket kíván látni a gépek fedélzetén – mondta a bíróság előtt az Aeroflot egyik szóvivője. A légitársaság egyik főnöke pedig egyenesen fogyókúrára biztatta a hízásnak indult hölgyeket. Magam is lefogytam, lányok kövessétek a példám! – nyilatkozta Kricsevszkij Aeroflot-főnök. A londoni Daily Mail arról is beszámol, hogy egyes utaskísérők valóban fogyókúrába kezdtek, hogy megmentsék jól fizető állásukat a külföldi járatokon.
Az is kiderült, hogy dühös stewardessek egy csapata megalakította a tiltakozók szervezetét: STS a nevük. A három betű arra utal, hogy öregek, kövérek és csúnyák vagyunk, de küzdünk a diszkrimináció ellen. Nem ez a harc volt a végső, mert a bíróság az Aeroflotnak adott igazat, és elutasította a két teltkarcsú utaskísérő panaszát. De ők nem adják fel, tovább küzdenek. Annak ellenére, hogy közeledik a végzetes korhatár, a negyven év, amikor a karcsúakat is átirányítják a hazai légijáratokra, hiszen az utasok nemcsak eszményi derékbőséget, de fiatalos megjelenést is elvárnak az Aeroflot külföldi járatain.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.