Gazdaság HVG 2017. április. 20. 18:01

Sokba fog kerülni a magyar vonat, kérdés, visszajön-e az ára

Súlyos tízmilliárdokba kerül a kísérlet a hazai vagongyártás feltámasztására. Az új személykocsik máris drágultak, kétséges, hogy versenyképesnek bizonyulnak.

Megszületett a kormányhatározat a vasúti vagongyártás helyreállításáról. Ez ugyan Ganz Ábrahám dicsőségét idézi, ám a jelenlegi eredményeknél mindössze az a két, IC+ fantázianevű személyvagon árválkodik, amelyeket 2014-re, négy év alatt rakott össze a MÁV szolnoki járműjavítója. Ahol korábban soha nem építettek új járművet.

A két presztízsvagon annyiban magyar, hogy gyártásukban az összköltség felét meghaladta a magyar rész. A hazai gyártás viszont egyetlen év alatt annyit drágult, hogy az árelőny nagy része máris odalett. Azt persze nem könnyű megmondani, hogy a határozatban szereplő, vagononként 378 millió forintos ár sok vagy kevés. Az biztos, hogy az IC+ ára ehhez képest még méltányosnak tűnt.

A nemzeti vagongyártásról a HVG csütörtökön megjelenő számában olvashat.

zöldhasú
Hirdetés
Címkék
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.