Négy hónap alatt négy nagy szerződést kötött Rogán Antal minisztériuma a kormány hirdetéseiről.
Közel 11 milliárd forintot szánt a kormány „lakossági tájékoztatásra” négy hónap alatt – írta meg az Átlátszó. 2016 novemberétől idén februárig összesen négy keretszerződést kötött meg a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda. Hármat a New Land Media Kft.-vel és a Lounge Design Kft-vel írtak alá, összesen 10,3 milliárd értékben. Ez a két vállalat készítette a két évvel ezelőtti „Ha Magyarországra jössz…” plakátokat, de már a 2013-as „Magyarország jobban teljesít” kampány arculatátis a Lounge Design tervezte és gyártotta.
Szerződtek a Network 360 Kft.-vel és az Affiaiate Network Kft.-vel is – mindkettő Rogán Antal szomszédjához, Csetényi Csabához köthető -, összesen 1,4 milliárd forintról, de ennek csak a 70 százalékát köteles a kormány lehívni.
A szerződésekhez kapcsolódó dokumentumok szerint a Kabinetiroda a Csetényi cégeivel aláírt 1,1 milliárd forintos keretösszeget már csaknem teljes egészében kimerítette, a másik három szerződés alapján pedig február végéig 1,95 milliárd forint értékű megrendelést adtak le. Az összegek a kampányok kreatívjára, kutatásra, PR-ügynökségi tevékenységre és persze legnagyobb részben médiamegjelenésre mentek el.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.