Az Index szerint a semmiből bukkant elő hirtelen az a közvetítőcég, amellyel használt buszok vásárlásáról írt alá szerződést a napokban a BKV. Kétmilliárdos üzletről van szó, és üzleti körökben meglepetést keltett a győztes pályázó kiválasztása.
A BKV a napokban szerződött a Lektorna Kft-vel 40 darab alacsonypadlós, diesel-elektromos hibrid üzemű, szóló busz (VOLVO 7705 LH és VOLVO 7905 LH típusú) szállítására. A járművek vételára darabonként 46,4 millió forint – írja az Index a BKV tájékoztatása alapján.
A lap szerint a hír nagy meglepetést keltett szakmai körökben, mert a kétmilliárd forintos bizniszt a semmiből előtűnt, teljesen ismeretlen Lektorna Kft. hozza össze. A Céginfo szerint a céget 2008-ban alapították, titkárnői, fordítói főtevékenységi körrel. Az utóbbi években 0 forint árbevétellel ketyegett, majd 2016-ban új tulajdonos érkezett, és a cég főtevékenysége augusztusban hirtelen járműkereskedelemre változott.
Az Index próbálta elérni a tulajdonost, de nem tudtak beszélni vele.
Az Omnibusz szakblog szerint a cég több nyugati városból, egyebek mellett Bécsből szedte össze a 3-8 éves hibridbuszokat. A blog írt azt is: nem véletlen, hogy ezek a városok megszabadulnak a hibrid buszaiktól, mivel azok eddig nem váltak be. A hibák között említik, hogy kevés üzemanyagot takarítottak meg, drága volt a javításuk, ráadásul 8-10 évente cserélni kell bennük a méregdrága akkumulátorokat is.
A BKV egyelőre nem tudta megmondani, pontosan honnan jönnek a használt buszok, hány évesek, hány kilométert futottak, mikor állnak majd forgalomba. Az Indóház.hu szerint jövő héten érkezhetnek az első járművek.
A közbeszerzést egyébként nem a BKV, hanem a Fővárosi Közbeszerzési Kft. bonyolította. Az Index emlékeztet: a kft. alakulásakor többen attól tartottak, hogy az egyik legerősebb kormányközeli gazdasági érdekcsoport a kft-n keresztül ráteheti a kezét az évi 300 milliárdos közbeszerzési keretre.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.