Gazdaság hvg.hu 2017. március. 30. 17:08

Heineken: marad a vörös csillag

A holland sörgyártónak sok minden fontos, de mindenekfelett saját márkája.

A Heinekennek eszében sincs megválnia a logójában szereplő vörös csillagtól – a hollandiai cég szóvivőjének nyilatkoztát a Beverage Daily című internetes lap idézi. Az italpiaci szakportál a Csíki Sör név miatt kirobbant vitáról ír, megemlítve, hogy a Fidesz olyan törvényjavaslattal kelt a Heinekennel védjegyvitába keveredő romániai Lixid sörgyártó védelmére, amely megtiltja az önkényuralmi jelképek kereskedelmi célú használatát.

Ennek kapcsán szólaltatta meg a cég szóvivőjét, aki úgy nyilatkozott a lapnak: megérti, milyen szimbolikus értékkel bír a magyarok számára a „Csíki” márkanév, ugyanakkor „a Heineken mindig, mindenhol és minden eszközzel meg fogja védeni azt, ami a cég születése óta a sajátja: a Heineken márkát, beleértve az ikonikus vörös csillagot”. A cég azt is hozzátette: figyelik a fejleményeket, és remélik, az ügy hamarosan megoldódik.

A Heineken a törvényjavaslat benyújtása után néhány nappal döntött úgy, visszavonja az Igazi Csíki Sörrel szemben védjegybitorlás miatt indított kereseteit. A törvényjavaslatot ennek ellenére még mindig nem vették le az Országgyűlés napirendjéről.

zöldhasú
Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.