Az iparág még megmaradt nyereségét is elvinné a kiadók szerint, ha úgy változtatnák meg a reklámadó törvényét, ahogy a kormány tervezi.
Közösen tiltakozik a Magyar Lapkiadók Egyesülete és a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete, miután kiderült, hogy a kormány miképp írná át a reklámadó törvényét. A kiadók szerint az, hogy a mostani 5,3 százalékosról 9 százalékosra emelnék az adó kulcsát,
további termékek megszűnéséhez, a szektorban működő vállalkozások számának csökkenéséhez, újabb létszámleépítésekhez vezet.
Az iparág nyeresége most sem magasabb évi 2-3 százaléknál, ezért ha tovább emelnék a reklámadót, az gyakorlatilag teljesen eltüntetné a szektorban esetleg még termelődő nyereséget – írták.
Arra is felhívták a figyelmet, hogy a reklámadóból tavaly összesen 12,6 milliárd forint folyt be, a költségvetés tehát nem nyer sokat ezzel az adónemmel, a médiapiac számára viszont az új terv „rendkívül negatív hatást gyakorol”. Az adóemelés a hazai, piaci alapon működő online tartalomszolgáltatókat olyan kényszerhelyzetbe hozhatja, ami az Unión belüli székhelyváltozáshoz is vezethet - tették hozzá.
A javaslatból az sem derül ki szerintük, hogy a megemelt adóteher meddig marad hatályban, a terv egy átmeneti rendelkezés-e, sem az, hogy módosítanák-e, ha az EU Bírósága meghozza a döntését a kormány indítványáról. Az Európai Bizottság szerint a mostani magyar törvény megsérti az EU szabályait – a kormány azt kérte a bíróságtól, hogy ezt a bizottsági döntést függesszék fel.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.