A cég bíróságra megy, mert nem fogadja el a döntést.
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) ötmillió forint bírság megfizetésére kötelezte a Főgáz Zrt.-t, mert a cég ügyfélszolgálatai nem teljesítették a jogszabályokban és az üzletszabályzatban előírt követelményeket.
A MEKH 2016 végén végzett helyszíni ellenőrzést a Főgáz Zrt. székesfehérvári, siófoki, veszprémi, pannonhalmai, miskolci és encsi ügyfélszolgálati irodáiban. A vizsgálat célja az ügyfélkiszolgálás minőségének ellenőrzése volt. A Hivatal ellenőrei azt vizsgálták, hogy a cég ügyfélszolgálati irodái eleget tesznek-e a jogszabályokban és a MEKH által jóváhagyott üzletszabályzatban előírtaknak, valamint teljesítik-e az előírt garantált szolgáltatásokat.
Az ellenőrzés során a Hivatal munkatársai elsősorban az ügyfelek teljes körű tájékoztatását érintő hiányosságokat tártak fel. Az eljárást lezáró határozatában a MEKH előírta a Főgáz Zrt. számára, hogy a fogyasztók tájékoztatása érdekében valamennyi ügyfélszolgálati fiókirodájában tegye hozzáférhetővé üzletszabályzatát és a felhasználói jogokról tájékoztatató energiafogyasztói ellenőrző listát. Ezen túl, a cég minden fiókirodájában köteles szórólapokon és plakátokon közzétenni a rá vonatkozó garantált szolgáltatásokat és a kihirdetett árakat, valamint biztosítania kell a bankkártyával történő számlakiegyenlítés lehetőségét.
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal a hiányosságok pótlására való felszólítás mellett ötmillió forint bírsággal sújtotta a szolgáltatót. A Főgáz Zrt. a hivatal döntésével szemben bírósághoz fordult.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.