A belga légitársaságot teljes mértékben integrálni fogják a Lufthansa-csoportba.
A Lufthansa megegyezett az SN Airholding minden részvényesével a Brussels Airlines teljes átvételének feltételeiről, így a német légitársaságot irányító igazgatótanács jóváhagyta a vételi opció lehívását a részvények fennmaradó 55 százalékával szemben, ezzel a Deutsche Lufthansa AG 100 százalékos tulajdonosa lesz a belga légitársaságot működtetető SN Airholdingnak.
A Deutsche Lufthansa AG tájékoztatása szerint a vételi opció 2016. december 31-től hatályos, és a tranzakció 2017 januárjában jön létre. Ezzel a Brussels Airlines 2018-tól teljes mértékben integrálódik a Lufthansa-csoportba és a Eurowings-csoporton belül repül majd. A Lufthansa 2008-ban szerzett 45 százalékos tulajdonrészt a belga légitársaságban. A SN Airholding részvényeiből fennmaradó 55 százalék 2,6 millió euróba került, amelyet 30 belga részvényesnek fizetnek ki.
Carsten Spohr, a Deutsche Lufthansa AG igazgatótanácsának elnöke brüsszeli sajtótájékoztatóján elmondta, a légitársaság átvétele után a Brussels Airlines a Eurowings Csoport égisze alatt látja el a 23 tengeren túli járatból és a 79 európai városból álló hálózatát. Kiemelte, a jövőben folytatódik a flottaharmonizáció az Airbus A320-as típuscsaládra. A flottafejlesztés középtávon egyrészt a hatékonyságot növeli, másrészt a rövid és közepes távolságú járatokon a kapacitást bővíti. Elmondta továbbá, hogy az elmúlt három évben a Brussels Airlines a 2015-ös üzleti évben 43,4 millió eurós üzemi eredményt ért el, a teljes integráció pedig évente több tízmillió eurós megtakarítást jelent. Brüsszel fontos átszállási pont, ezért tovább kívánják fejleszteni a belga főváros elérhetőségét – tette hozzá.
Kim Daenen, a belga légitársaság szóvivője az MTI-nek telefonon nyilatkozva megerősítette azt a sajtóértesülést, amely szerint a Brussels Airlines azzal a feltétellel fogadta el a német légitársaság ajánlatát, hogy belga flottáját és szolgáltatásait fejleszteni fogja.
A La Libre Belgique belga napilap híradása szerint a Lufthansa 600 millió eurót fordít hét repülőgép húszéves lízingjére, és felújítja járműparkot. A szóvivő elmondta, a tervek szerint sűrítik és újabb útirányokkal bővítik a belga cég tengerentúli járatait – különös tekintettel egyes afrikai országokkal közvetlen összeköttetés biztosító járataira –, amelynek része a brüsszeli nemzetközi repülőtér szükséges fejlesztése is, valamint rövid távú, fapados járatok indításával tennék gazdaságosabbá a belga leányvállalatot.
Az említetett beruházásokra hivatkozva a szóvivő aláhúzta, a felvásárlás nem jár elbocsátásokkal, épp ellenkezőleg, a személyi állomány bővülésére számítanak. Példaként említette a mumbai járat márciusi indítását, amely 200 új munkahelyet teremetett.
A brüsszeli központú Brussels Airlines-t az egykori, 88 éves Sabena belga légitársaság megszűnését követően négy évvel, 2005-ben alapították. A Brussels Airlines-nak 3500 alkalmazottja van, a jelenlegi 42 rövid és közepes távolságú repülőgépének, illetve a 9 hosszú távú utakon használt Airbus A330-asának köszönhetően a légitársaság a közelmúltban jelentősen növelte utaslétszámát. 2013 és 2015 között 7,5 millió utast szállított.
A légitársaság a felvásárlást követően még legalább két évig használja majd a Brussels Airlines nevet, 2018-tól a Brussels Airlines márkanevet a Eurowings-csoport tagja megnevezés egészíti majd
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.