Nem nehéz a Black Friday őrületében meglátni a nagy üzleti lehetőségeket. Annál kreatívabbak voltak azok a cégek, ahol rájöttek, hogy a vásárlásellenes nappal is mekkorát kaszálhatnak.
Milliók indultak el a boltokba ma egy hatalmas vásárlásra – tömeghisztéria kísérte a Black Fridayt világszerte. Volt, ahol lövöldözésig fajult a harc a parkolóhelyért, máshol pedig a családi kiszerelésű akciós WC-papírért tört ki a tömegverekedés. Nem meglepő, hogy a káoszból sokaknak elegük van. Ők évek óta máshogy akcióznak: a Black Friday napját kinevezik Ne Vásárolj Semmit napnak. A történet itt vett meglepő fordulatot: egyre több boltban jönnek rá arra, hogy ebben hatalmasak az üzleti lehetőségek.
A Ne Vásárolj Semmit nap hagyománya Kanadából indult el, mostanra pedig a világ mintegy hatvan országáig eljutott. A környezetvédelem mellett a gondolkodás nélküli vásárlás káros hatásaira és a szegények helyzetére próbálja meg felhívni a figyelmet, a farvizén pedig sok cég próbálja reklámozni magát.
Van olyan vállalat például, ami száznál is több amerikai boltját zárta be a Black Friday napján egy igencsak váratlan reklámfogásként, mások pedig látványos reklámokban közlik, hogy nem, ők aztán nem fognak meghirdetni egyetlen fekete pénteki leárazást sem. Közben pedig bekerül a nevük a médiába, a Facebookon és a Twitteren ezrével gyűjtik a szimpatizánsokat, és komoly brandet építenek ki környezettudatos cégként. De vannak olyan cégek is, amelyek közölték, hogy a teljes mai bevételüket környezetvédelemre fordítják – hogy aztán az emiatt máskor is odaözönlő tömegtől mekkora bevételt szereznek más napokon és azt mire költik, már nem kell ennyire hangosan meghirdetniük.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.