A velünk élő történelem: könnyen ez lehet az érzésünk, ha a HÉV-en utazunk. A BKV, amely novembertől nem üzemelteti tovább a helyiérdekűt, most kiállításon búcsúzik tőle.
„Hévvel, lélekkel” búcsúzik a BKV Zrt. a HÉV-ágazattól – címmel adott ki közleményt a közlekedési társaság annak alkalmából, hogy november elsejétől elkerül tőle a helyiérdekű üzemeltetése.
A BKV 1968-as megalakulásától működtette a HÉV-et, amely majdnem 130 éve szolgálja a fővárosiakat és az agglomerációban élőket. Az első, 1887. augusztus 7-én átadott vonal a Közvágóhíd és Soroksár között szállított utasokat, a Budapesti Közúti Vaspálya Társaság kezdeményezésére aztán már az első évben három fővonal is kiépült – idézi fel a BKV.
Az eszközt már ekkor több mint félmillióan vették igénybe – ma mintegy hetvenmillió utast szolgál ki a hálózat, amely azóta mindössze egy újabb vonallal bővült. A vonalakat egyébként csak 1968 óta hívják HÉV-nek, előtte BHÉV, vagyis Budapesti Helyiérdekű Vasút volt a neve, akárcsak annak a cégnek, amely november elsejétől átveszi az üzemeltetést.
A közlekedési eszköz történetét eddig jobbára egy csillaghegyi kocsmából lehetett megismerni, szerdától azonban a Deák téri aluljáróban található Földalatti Vasúti Múzeumban is nyílik egy tárlat, amely bemutatja a HÉV történet. Ennek a címe: Hévvel, lélekkel.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.