2019 decemberéig a jelenlegi szolgáltatók látják el a helyközi autóbuszos személyszállítási feladatokat – döntött a kormány.
Egy ideig még nem nyitják meg a huszonnégy egykori Volán-társaság jogutódjaiként megalakult hét regionális közlekedési központ piacát, miután szerződéseiket három évvel meghosszabbította a kormány – írta a Világgazdaság kedden a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól kapott tájékoztatásra hivatkozva.
A tárca közlése szerint a hazai és az uniós előírásoknak megfelelően 2019 decemberig a kabinet pályázati úton választja ki a közszolgáltatást a későbbiekben ellátó vállalkozásokat. Hozzátették: a hosszabbítás mellett szól, hogy az a hazai járműgyártás számára is elérhető, stabil rendelésállományt biztosít, illeszkedve a nemrégiben meghirdetett nemzeti autóbuszgyártási stratégiához.
A lap szerint ez utóbbi lehet a legfontosabb érv a hosszabbítás mellett, hisz a kormány év közben, a 2016. végi határidőhöz képest későn hirdette meg azt a buszgyártási stratégiát, amellyel jórészt a Volánok igényeit elégítenék ki. Az új határidő pedig elég lenne ahhoz, hogy beinduljanak a hazai autóbuszgyárak.
A Volánok kisebb mennyiségben most is szereznek be buszokat a hazai piacról, a nagyobb darabszámra azonban még várniuk kell, pedig járműparkjukra ráférne a fiatalítás. A b uszok átlagos kora ugyanis jóval meghaladja a tíz évet, holott az uniós elvárások szerint a piacnyitáskor legfeljebb ilyen idős buszok közlekedhetnének. Elképzelhető, hogy a Volánoknak 2019 végéig ezt sikerül elérniük, így felvehetnék a versenyt a piacra várhatóan szintén pályázó nyugati cégekkel – írta a Világgazdaság.
A Volánbusz is beszállt a kvótakampányba
(null)
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.