A kártörténet így már kevéssé lesz érdekes.
Legkésőbb 2020-ra szenderdként bekerülhetnek az autókba azok a szenzorok, amik a kocsi állapotának szinte összes fontos jellemzőjét mérik, az adatokat pedig továbbíthatják egy központba - írja a Portfolio.hu a McKinsey friss tanulmányára hivatkozva. Az új adatokból a biztosítók is hasznot húzhatnak, hiszen így pontosan látják majd a sofőr vezetési szokásait - amellett, hogy az adatokból kiderül a motorolaj hőmérséklete, a keréknyomás vagy a fékpofák állapota.
Ez megváltoztatja a piaci versenyt a biztosítóknál is, a kártörténeten alapuló adatbázis sokat veszíthet az értékéből, miután egyre többször valós idejű adatokkal becsülnek kockázatokat. A vezetési szokásokon alapuló díjazás nem új: az egyik legnagyobb autós biztosító, a Progressive már 2008-ban elindított egy programot, ami a vezetési szokás alapján határozza meg a díjat. De más biztosítók is kísérleteznek a hálózatba kapcsolt adatgyűjtő eszközökkel, így a csalásokat is könnyebb kiszűrni, és kockázati profil alapján lehet díjat szedni.
Bár a biztosítók féltik saját üzletüket, az autókból szerzett adatok alapján tarthatnak vezetéstechnikai képzéseket ügyfeleiknek, segíthetnek olcsó benzinkutat találni, vagy figyelmeztethetnek, ha cserélni kell egy alkatrészt. Illetve ha balesetet szenved az ügyfél, vagy lerobban, azonnal segítséget nyújthatnak neki.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.