Gazdaság hvg.hu 2016. április. 19. 08:11

Idén már nem kezdhetik el a 3-as metró alagútfelújítását

Idén már nem kezdődhet el az M3-as metró alagútjának felújítása, ezért Tarlós István ígéretével szemben a következő önkormányzati választás, azaz 2019 ősze előtt szinte biztosan nem tudják átadni a metróvonalat – tudta meg a Népszabadság, amely szerint csúszásban van a szerelvények felújítása is.

A főváros által készített belső ütemterv szerint az idén már nem kezdődhet el az M3-as metró alagútjának rekonstrukciója – írta a Népszabadság.

Facebook / BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság

A lap szerint Tarlós István főpolgármester tavaly októberben még úgy vélte, nincs ok a 2018. végi átadási határidő módosítására, de idén februárban már a metróvonal infrastruktúrafelújításának végső határidejeként 2019. szeptember 30-át, az önkormányzati választások előtti időpontot jelölte meg.

A főpolgármester a hvg.hu-nak néhány napja is azt mondta, hogy az infrastruktúra teljes felújítása 2019 nyarára várható. Csakhogy a Népszabadság információi szerint már a BKV-nál sem bíznak abban, hogy a munka 2020 első negyedéve előtt befejeződhet, a csúszás már most több hónapos.

A kivitelezési tervek készítését célzó első tender a minisztériumnál elakadt, a következőt január közepére ütemezték, de február végén hirdették meg. Az ajánlattételi határidő március vége volt, de az eredményhirdetés körül nagy a bizonytalanság. A kivitelezői tendert nyár elején hirdethetik meg, ennek átfutása a jogorvoslati eljárásokkal együtt legalább fél év. Idáig juthat el pénz nélkül a főváros.

A kivitelezési szerződést csak akkor köthetik meg, ha a szükséges fedezet a főváros rendelkezésére áll, de pénznek egyelőre se híre, se hamva. A legutóbbi kormányhatározatban ugyanis csak annyi szerepel, hogy a projekt 125 milliárdos uniós keretét 137,5 milliárdra emelik. A fejlesztési minisztériumnak ennek alapján kell benyújtania a támogatási kérelmet az Európai Bizottsághoz, az egyeztetések csak ezt követően kezdődhetnek el.

Tarlós István a folyamatok felgyorsításával „személyes megbízottként" bizalmasát, Pető Györgyöt bízta meg. Pető korábban az MSZP színeiben alpolgármester volt Óbudán, majd a Fővárosi Biztonsági Iroda és a Fővárosi Közterület-felügyelet élére került. A projekt hivatalos vezetője viszont Radnai Tibor, a DBR metró volt projektigazgatója.

zöldhasú
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.