Idén már nem kezdődhet el az M3-as metró alagútjának felújítása, ezért Tarlós István ígéretével szemben a következő önkormányzati választás, azaz 2019 ősze előtt szinte biztosan nem tudják átadni a metróvonalat – tudta meg a Népszabadság, amely szerint csúszásban van a szerelvények felújítása is.
A főváros által készített belső ütemterv szerint az idén már nem kezdődhet el az M3-as metró alagútjának rekonstrukciója – írta a Népszabadság.
A lap szerint Tarlós István főpolgármester tavaly októberben még úgy vélte, nincs ok a 2018. végi átadási határidő módosítására, de idén februárban már a metróvonal infrastruktúrafelújításának végső határidejeként 2019. szeptember 30-át, az önkormányzati választások előtti időpontot jelölte meg.
A főpolgármester a hvg.hu-nak néhány napja is azt mondta, hogy az infrastruktúra teljes felújítása 2019 nyarára várható. Csakhogy a Népszabadság információi szerint már a BKV-nál sem bíznak abban, hogy a munka 2020 első negyedéve előtt befejeződhet, a csúszás már most több hónapos.
A kivitelezési tervek készítését célzó első tender a minisztériumnál elakadt, a következőt január közepére ütemezték, de február végén hirdették meg. Az ajánlattételi határidő március vége volt, de az eredményhirdetés körül nagy a bizonytalanság. A kivitelezői tendert nyár elején hirdethetik meg, ennek átfutása a jogorvoslati eljárásokkal együtt legalább fél év. Idáig juthat el pénz nélkül a főváros.
A kivitelezési szerződést csak akkor köthetik meg, ha a szükséges fedezet a főváros rendelkezésére áll, de pénznek egyelőre se híre, se hamva. A legutóbbi kormányhatározatban ugyanis csak annyi szerepel, hogy a projekt 125 milliárdos uniós keretét 137,5 milliárdra emelik. A fejlesztési minisztériumnak ennek alapján kell benyújtania a támogatási kérelmet az Európai Bizottsághoz, az egyeztetések csak ezt követően kezdődhetnek el.
Tarlós István a folyamatok felgyorsításával „személyes megbízottként" bizalmasát, Pető Györgyöt bízta meg. Pető korábban az MSZP színeiben alpolgármester volt Óbudán, majd a Fővárosi Biztonsági Iroda és a Fővárosi Közterület-felügyelet élére került. A projekt hivatalos vezetője viszont Radnai Tibor, a DBR metró volt projektigazgatója.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.