Gazdaság hvg.hu 2016. április. 07. 09:12

Képtelen lenyelni a HÉV-et a MÁV, fél évet csúszhat az államosítás

A MÁV nem fogja tudni átvenni a fővárosi HÉV-hálózatot, egy külön céget kell alapítani – írta a VS.hu, amely szerint ezzel fél évet csúszik majd az átalakulás.

Az előzetes információkkal ellentétben nem veszi át a MÁV egy az egyben a főváros HÉV-hálózatát, hanem egy önálló cégbe megy a 72 milliárdos vagyon és az ott dolgozó ezer munkavállaló – közölte a VS.hu.

A cég létrehozására a portál szerint már kiadták az utasítást, dolgozik rajta a BKV, a BKK, a Nemzetgazdasági Minisztérium, a Nemzeti Közlekedési Hatóság egy-egy munkacsoportja. A vállalat az egyik legvalószínűbbnek tartott forgatókönyv szerint a MÁV leányvállalata lesz.

MTI / Jászai Csaba

A kezdeti szándék az volt, hogy közvetlenül a MÁV Zrt.-be olvasszák a HÉV-et, de a kormányzatban kénytelenek voltak szembesülni azzal, hogy a HÉV üzemeltetése idegen a MÁV szervezeti és működési struktúrájától, gyakorlatától.

Az új cég létrehozására utasítást adó kormányzati döntéshozók szándéka az, hogy novemberre, de legkésőbb december végére megalapítsák a társaságot, ami viszont azt jelenti, fél évvel tovább csúszik a HÉV kiszervezése, nem lesz tartható a júliusi átadás-átvétel, főváros-kormány elszámolás.

zöldhasú
Hirdetés
Címkék
hvg360 Farkas Zoltán 2024. december. 04. 09:30

Egy megatárca veszélyei, avagy Matolcsy György diadalai az első Nemzetgazdasági Minisztérium élén

Unortodoxia bármi áron: ez jellemezte a 2010-es évek elején felálló első gazdasági csúcsminisztériumot. Most, hogy a Pénzügyminisztérium és a Nemzetgazdasági Minisztérium újbóli tervezett összevonásával visszatérhet ez a struktúra a kormányba, felidézzük Matolcsy György miniszteri tevékenységének csúcspontjait a IMF-fel vívott háborútól a magánnyugdíjpénztárak beszántásáig.